Acasă » Electricitate » AFEER continuă campania ”Un consumator informat este un consumator protejat”

AFEER continuă campania ”Un consumator informat este un consumator protejat”

16 februarie 2021
Electricitate
energynomics

În cadrul campaniei ”Un consumator informat este un consumator protejat”, Asociația Furnizorilor de Energie din România – AFEER informează consumatorii că își pot alege furnizorul de energie electrică și oferta care li se potrivește cel mai bine pe tot parcursul anului, fără a fi supuși unei limitări de timp. Aceștia pot opta pentru păstrarea furnizorului, cu care au deja semnat un contract, sau pentru schimbarea lui, indiferent de localitatea în care se află, se arată într-un comunicat al asociației.

În cazul celor care beneficiază de oferta pentru serviciul universal, membrii AFEER care sunt furnizorii acestora vin în sprijinul lor cu reduceri de prețuri. Toate facturile la electricitate aferente serviciului universal emise după publicarea Ordinului ANRE nr. 5/20 ianuarie 2021 vor conține discountul asumat public de către fiecare furnizor în parte, în condițiile în care consumatorul alege să accepte o ofertă de piață concurențială a acestui furnizor. Astfel, prețul pentru serviciul universal va fi redus până la nivelul prețului din oferta concurențială pentru perioada începând cu 1 ianuarie 2021. De asemenea, consumatorii vor regăsi în facturile viitoare informații separate legate de preţul pentru serviciu universal şi reducerea oferită de companie.

“Furnizarea de energie electrică are mai multe caracteristici în afara prețului de care clienții ar trebui să țină cont. Vorbim despre facturare, platforme digitalizate, centre de relații cu clienții, timp de răspuns la solicitări, termene de plată, penalități, limitări etc. De aceea este imperios necesar ca prețul să fie unul dintre criteriile clienților în alegerea unei oferte la electricitate și nu efectul definitoriu. Membrii AFEER care sunt și furnizori de ultimă instanță își respectă angajamentele față de clienții beneficiari ai ofertelor de serviciu universal și vin în întâmpinarea lor cu reducerile de preț aplicate lunar, cel puțin până la finalul lunii iunie 2021. Pentru cei ce vor să-și schimbe contractele cu unele pe piața concurențială, furnizorii de energie electrică membri AFEER prezintă o gamă importantă de oferte ce conțin produse și servicii cu valoare adăugată și garanția unor prețuri fixe pe anumite perioade de timp clar menționate”, spune Cristian Culea, membru în Comitetul Director al AFEER.

”Înainte de a alege furnizorul de energie electrică, analizați cu atenție oferta de preţ şi condiţiile asociate preţului de furnizare a energiei electrice. Atenție la componentele de preț, la termenul și modalitatea de plată ale facturii sau la modalitatea de transmitere și de preluare a indexului contorului, precum și la bonitatea furnizorului. Trecerea de la serviciul universal la piața concurențială sau schimbarea ofertelor concurențiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a consumatorilor casnici. Este bine, însă, ca și clientul să noteze și fotografieze indexul în ziua schimbării furnizorului”, recomandă Ion Lungu, președinte AFEER.

Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării. Responsabilitatea stabilirii indexului corespunzător datei schimbării furnizorului revine operatorului de distribuție de energie electrică la care este racordat locul de consum. Operatorii de distribuție deservesc nediscriminatoriu toți furnizorii și nu se pot schimba, indiferent de furnizorul ales.

De reținut că liberalizarea pieței de energie nu duce la deconectarea clienților. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanță (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurențial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice, cum ar fi schimbarea contorului electric.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *