Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) face toate eforturile pentru ca Ghidul de finanțare pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii de stații de încărcare pentru autovehicule electrice și hibrid să fie gata până la sfârșitul lunii mai, indică o declarație a președintelui AFM, István Jakab, acordată Agerpres.
“Anul acesta vom lansa Programul pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice și hibrid, conform directivei europene. Această directivă instituie un cadru comun de măsuri destinate instalării infrastructurii pentru combustibili alternativi în Uniune cu scopul de a reduce la minimum dependența de petrol și de a atenua impactul transporturilor asupra mediului și stabilește cerințe minime privind crearea infrastructurii pentru combustibili alternativi, inclusiv punctele de reîncărcare destinate vehiculelor electrice. Specificațiile tehnice referitoare la tipul de stație de încărcare vor apărea în Ghidul de finanțare care ar trebui să fie gata până la sfârșitul lunii mai”, a declarat președintele AFM. Din cele 55 de punct de încărcare pentru mașini electrice prezente în România, 22 sunt amplasate în București, a completat István Jakab.
Președintele AFM a făcut referire și la programul “Rabla Plus”, un program menționat recent și de ministrul Mediului. Acest program ar urma să motiveze șoferii ca, la schimbarea mașinii pe care o au, să optze pentru una electrică sau hibrid. Potrivit declarațiilor ministrului pe acest subiect, Rabla Plus ar urma să debuteze până la finalul lunii mai.
“Înnoirea parcului auto este un proiect strategic nu numai în România, ci și la nivel european. […] Completat cu programul ‘Rabla Plus’ și rețeaua de stații de reîncărcare, consider că, anul acesta, Programul ‘Rabla’ va contribui activ la reducerea poluării datorate emisiilor autovehiculelor și, astfel, contribuim și noi cu o părticică la trendul european transport cu zero-emisii”, a spus președintele AFM.
Prin programul Rabla, șoferii pot intra în posesia unui eco-tichet de maximum 9.000 de lei pentru achiziția unui autovehicul hibrid. Comparativ, programul Rabla Plus va acorda o subvenție de 5.000 de lei celor care achiziționează o mașină cu regim de funcționare mixt (electric + motor cu ardere internă) și o subvenție de 20.000 de lei celor care optează pentru o mașină 100% electrică, scrie Agerpres.
Potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în primul trimestru din 2016 s-au vândut cu peste 113% mai multe autoturisme hibride și electrice (126 de unități) decât în intervalul similar din 2015 (59 de unități). Anul trecut s-au vândut în România aproape 500 de autovehicule electrice și hibride noi, cu 110% mai mult decât în 2014.