Acasă » Interes general » AHK Business Outlook: 70% din companiile germane văd un context mai slab în 2023

AHK Business Outlook: 70% din companiile germane văd un context mai slab în 2023

27 noiembrie 2022
Uncategorized @ro
Bogdan Tudorache

Companiile germane din România declară că situația lor economică este bună sau satisfăcătoare, deși  cele mai multe dintre ele (70%) văd înrăutățindu-se contextul internațional în următoarele 12 luni, potrivit sondajului realizat în luna octombrie 2022 de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România).

Chestionarul are în vedere atât evaluarea situației conjuncturale, cât și și situația companiilor și oferă și o privire de ansamblu asupra principalilor factori de risc economic din perspectiva companiilor, în general. Astfel, doar 3,3% dintre companiile intervievate se așteaptă la o îmbunătățire a contextului  local în următoarele 12 luni (2021: 20%), în timp ce aproape 27% cred că aceasta va rămâne la fel. Majoritatea (70%) consideră că factorii conjuncturali se vor înrăutăți (2021: 30%).

În ce privește evoluția activității, cele mai multe companii (46,7%) se așteaptă ca aceasta să rămână neschimbată, în timp ce 37%, cred că se va deteriora în următorul an (2021: 10%). Există și un procent de optimiști, dar mai mic decât cel din 2021: aproximativ 17% (2021: 42%) se așteaptă sa-și dezvolte activitatea la nivel local.

Volumul investițiilor va rămâne neschimbat pentru 33% dintre companiile chestionate, tot 33% (2021: 18%) spun că vor investi mai puțin. Aproximativ 17% dintre companii nu intenționează să facă nicio investiție în 2023, iar 16,7% vor sa-și sporească investițiile pe plan local (2021: 36%). Îmbucurător este faptul că numărul de angajați rămâne constant, companiile neavând intenția de a renunța la personal. Astfel, peste 63% dintre companii intenționează să mențină numărul de angajați (2021: 42%), în timp ce peste 30% se așteaptă chiar să îl crească (2021: 40,8%).

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *