De 10 ani în România, ALD Automotive se bazează pe experienţa internaţională dobândită în peste 40 de ţări. Compania a reuşit să crească în fiecare an, prin servicii de calitate oferite clienţilor şi prin programele inovatoare pe care le-a creat de-a lungul timpului. Despre acestea şi despre planurile de viitor ale companiei am stat de vorbă cu Cătălin Olteanu, Director Comercial ALD Automotive.
ALD Automotive sărbătoreşte anul acesta 10 ani pe piaţa din România. Ce au însemnat aceşti ani pentru companie?
ALD Automotive este de 10 ani pe piaţa de leasing operaţional full service din România şi, încă de la început, a demonstrat că deţine expertiza şi cunoştinţele de care clienţii au nevoie pentru o administrare profesionistă a flotei de autovehicule. Chiar din primul an de activitate am avut rezultate remarcabile, cifrele la final de 2005 indicând o echipă de 12 persoane şi o flotă auto de 170 vehicule. 10 ani mai târziu, în iunie 2015, compania avea o cotă de piaţă de 17%, un portofoliu activ de peste 300 clienţi şi o flotă auto de peste 8.700 de autovehicule.
Această abordare ne-a ajutat să marcăm mai multe premiere pe piaţa locală, ALD Automotive fiind una dintre companiile care a modelat acest segment în România şi care a impus un nivel ridicat de inovaţie şi de calitate a serviciilor. Astfel, am lansat o serie de aplicaţii mobile şi online care vin în sprijinul clienţilor noştri, ne-am implicat activ în înverzirea parcurilor auto şi responsabilizarea şoferilor şi am fost prima companie care a lansat un proiect de tip White Label în leasingul operaţional din România. În plus, am fost primul jucător de pe piaţă care s-a implicat în activităţi de research: împreună cu Nielsen am studiat atitudinea managerilor cu privire la leasingul operaţional, ceea ce ne-a oferit insight-uri relevante asupra mentalităţii lor şi modului în care se raportează la aceste servicii.
Sunt rezultate extraordinare, obţinute datorită unei echipe dedicate, care şi-a însuşit spiritul inovator al grupului ALD Automotive şi a reuşit să ofere clienţilor din România cele mai bune servicii, fiind mereu cu un pas înaintea tendinţelor pieţei.
Pe ce se bazează filozofia de business a companiei?
Filozofia noastră este centrată pe trei piloni principali: oferirea unor servicii de calitate şi inovatoare, relaţionarea personalizată cu clienţii, atât prin personal dedicat, cât şi prin utilizarea aplicaţiilor mobile şi online care să susţină nevoia de mobilitate, şi un al treilea pilon prin care ne implicăm în protejarea mediului înconjurător.
Pe fiecare dintre aceste paliere dezvoltăm proiecte şi servicii care vin în sprijinul clienţilor noştri şi care îi conving să ne recomande şi să ne rămână alături. Suntem foarte implicaţi în toate etapele contractuale, oferindu-le partenerilor noştri nu numai un serviciu performant de leasing operaţional, ci şi consultanţă de fiecare dată când au nevoie. Mai mult decât atât, au la îndemână programe care să îi ajute să fie mai responsabili în spatele volanului şi mai prietenoşi cu mediul înconjurător, dar şi aplicaţii mobile care să le uşureze activitatea de zi cu zi sau să le ofere informaţii în timp real despre flota de autovechicule. Nu în ultimul rând, investim foarte mult în serviciul nostru de customer care, fiind prima companie din acest domeniu care a introdus o aplicaţie de call-center cu conectare la Internet, Visual IVR.
Din punct de vedere strategic, ce abordări aţi ales pentru a vă menţine unul dintre liderii pieţei?
ALD Automotive este printre primele companii de leasing operaţional care au intrat pe piaţa din România şi putem spune că am avut un rol extrem de important în conturarea acesteia. La început ne-am bazat business-ul pe colaborarea cu companii multinaţionale, primele care au fost deschise la un astfel de serviciu, datorită experienţei lor internaţionale. Am intrat apoi în etapă de informare şi consultanţă oferită managerilor locali, care începeau să se acomodeze cu acest nou tip de finanţare şi beneficiile sale. Am reuşit alături de alţi jucători importanţi de pe piaţă să comunicăm avantajele leasingului operaţional, astfel încât marea majoritate a clienţilor înţelege acum ce înseamnă un astfel de contract. Ne-am implicat cu toată deschiderea în acest proces încă de la început, iar acum consultanţii noştri de vânzări sunt adevăraţi consilieri de business pentru clienţii lor şi îi ajută să aleagă cea mai bună soluţie din punct vedere financiar şi al serviciilor conexe.
ALD Automotive este de 10 ani pe piaţa de leasing operaţional full service din România
De asemenea, ne-am orientat către crearea de noi servicii, inovatoare şi adaptate la nevoile pieţei, păstrând acelaşi standard înalt de calitate. Am fost constant conectaţi cu dorinţele clienţilor noştri, astfel că de fiecare dată am reuşit să fim cu un pas înaintea tuturor tendinţelor de pe piaţă.
Care sunt planurile ALD Automotive?
Ne-am propus ca în 2015 să ne axăm foarte mult pe dezvoltarea unor noi ramuri de business, cum ar fi nişa IMM-urilor, pe care am început deja să o explorăm. Datorită dezvoltării business-ului în această direcţie, ţintim să ajungem la o flotă de 9.000 de autovehicule până la finalul acestui an.
De asemenea, ne propunem să dezvoltăm servicii care să vină în ajutorul clienţilor noştri, să îi ajute să îşi sporească mobilitatea şi să concentreze pe obiectivele lor de business. Astfel, ne dorim să investim în zona de telematică, precum şi în promovarea autovehiculelor electrice. Am văzut un interes din ce în ce mai mare al clienţilor noştri pentru aceste tipuri de maşini şi sperăm ca în următorii ani să livrăm tot mai multe flote prietenoase cu mediul înconjurător. Însă pentru acest segment este în mod cert nevoie de susţinere prin dezvoltarea infrastructurii, care sperăm că se va îmbunătăţi în viitorul apropiat.
Aşadar, ne aşteptăm să avem în continuare o perioadă foarte interesantă, pe măsură ce trendurile internaţionale vor pătrunde pe piaţa românească.