Alstom a finalizat lucrările de electrificare și energoalimentare pe cei 42 km ai tronsonului Vințu de Jos – Simeria, în cadrul modernizării infrastructurii și suprastructurii de cale ferată de pe ramura nordică românească a culoarului paneuropean Rin-Dunăre. Beneficiarul proiectului, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, a semnat recent Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor.
În cadrul proiectului, responsabilitatea Alstom a inclus realizarea unei substații de tracțiune electrică la Șibot, care transformă puterea electrică provenită din sistemul național de alimentare și o adaptează pentru sistemul electroenergetic necesar tracțiunii feroviare. De asemenea, Alstom a instalat sistemele de alimentare cu energie electrică, însumând peste 130 km desfășurați de catenară. În plus, compania a fost resposabilă și de furnizarea sistemelor de informare și anunțare a pasagerilor.
“Beneficiile unei linii de cale ferată reabilitate sunt multiple, de la asigurarea unei călătorii mai rapide, mai sigure și mai confortabile pentru pasageri, până la dezvoltarea economică și socială a zonelor pe care aceste linii le traversează,” spune Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova. “Acest proiect reafirmă poziția de lider a Alstom pe piața de electrificare feroviară din România și ne mândrim cu tot ce am făcut până acum”.
Compania Alstom este activă în lucrările continue de reabilitare a tronsonului românesc al coridorului Rin-Dunăre din anul 2012, iar în prezent compania acoperă peste 75% din cei 450 km aflați în prezent în curs de reabilitare pe sectorul românesc, în domeniul semnalizărilor sau infrastructurii.