Alstom a semnat un contract pentru furnizarea a 40 de unități electrice multiple (EMU) de mare capacitate Coradia Stream către Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein (NAH.SH), asociația integrată de transport care organizează transportul feroviar de călători în landul german Schleswig-Holstein. Comanda include, de asemenea, un pachet complet de servicii de mentenanță pentru trenuri pe o perioadă de 30 de ani, pentru a asigura disponibilitatea lor fără probleme. Contractul are o valoare de aproape 900 de milioane de euro. În plus, include opțiunea de a comanda până la 55 de trenuri suplimentare cu pachetul asociat de servicii complete.
Garniturile cu patru vagoane constau în două vagoane de capăt supraetajate și două vagoane cu un singur nivel. Au o lungime de 106 metri și pot funcționa în tracțiune multiplă. Trenurile au o viteză maximă de 160 km/h și vor circula în două rețele, fiecare cu o configurație specifică a vehiculului, cu 360, respectiv 390 de locuri, crescând astfel considerabil capacitatea de transport în comparație cu trenurile aflate în serviciu astăzi. Ușile largi, duble facilitează un schimb rapid de pasageri.
„Trenul de mare capacitate Coradia Stream combină în mod optim expertiza noastră în mobilitatea verde și digitală cu obiectivul maximizării capacităților în aceste rețele feroviare importante din landul Schleswig Holstein. Trenul oferă o soluție de ultimă generație pentru nevoile de mobilitate prezente și viitoare ale regiunii”, a declarat Müslüm Yakisan, Președintele Regiunii Alstom DACH. „Suntem încântați că NAH.SH ne oferă oportunitatea de a aduce o contribuție importantă și pe termen lung la viitorul mobilității în nordul Germaniei. Conceptul nostru de mare capacitate răspunde perfect cerințelor beneficiarului și ne dorim să contribuim la progresul transportului regional.”
„Am atins o etapă importantă: aceste linii feroviare au cel mai mare număr de persoane din Schleswig-Holstein care călătoresc cu transportul public. Trebuie să le oferim un serviciu solid pe termen lung. Aceasta include un orar în care pot avea încredere și vehicule moderne, de înaltă performanță, care impresionează prin design și confortul oferit. Am creat acum cadrul pentru aceasta și trimitem un semnal clar în direcția modernizării transportului”, a adăugat Claus Ruhe Madsen, Ministrul Transporturilor din landul Schleswig-Holstein.
Trenurile sunt construite în conformitate cu cerințele NAH.SH și introduc diverse caracteristici pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor. Cu sisteme de aer conditionat folosind filtre antibacteriene si antivirale, prize pentru alimentarea cu energie electrică și conexiune Wi-Fi, precum și recepție îmbunătățită a serviciilor de telefonie mobilă, acestea oferă numeroase facilități pentru a asigura un nivel excelent de confort. Un sistem de rezervare a locurilor și o funcție de afișare în timp real a gradului de ocupare contribuie și mai mult la o experiență plăcută de călătorie.
Datorită compartimentelor multifuncționale din fiecare vagon, trenurile oferă spațiu amplu pentru cărucioare și bagaje mari, precum și spațiu pentru două scaune cu rotile și până la 24 de biciclete. Accesibilitatea trenurilor asigură un standard la fel de ridicat de confort de călătorie pentru toți pasagerii. În vagoanele cu un singur etaj, nu există trepte şi nici diferenţe de înălţime care ar necesita rampe. Fiecare tren este echipat cu trei toalete, dintre care una este accesibilă utilizatorilor de scaune cu rotile. În plus, fiecare tren oferă mai mult de 40 scaune pentru pasagerii cu mobilitate redusă.
Tehnologia modernă de semnalizare și automatizare este o garanție că trenurile sunt adaptate pentru viitor, pentru cerințele operaționale de mâine. Sunt echipate cu Sistemul european de control al trenurilor (ETCS) și cu dispozitivele pentru operarea automată a trenurilor (ATO). În plus, aceștia sunt, de asemenea, pre-echipate pentru sistemul viitor de comunicații mobile feroviare (Future Railway Mobile Communication System – FRMCS).
Asamblarea finală, precum și testarea trenurilor și punerea în funcțiune au loc în Salzgitter, Germania. Ingineria este efectuată în mai multe locații din Franța sub conducerea uzinei de la Valenciennes.
Trenul regional Coradia Stream este o unitate electrică multiplă (EMU) de ultimă generație, cu podea joasă și de înaltă performanță, care oferă un design modular pentru a permite operatorilor să aleagă cea mai bună configurație. Dezvoltat pentru piața europeană, modelul Coradia Stream este capabil să funcționeze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie. În total, peste 1.000 de trenuri bazate pe familia de trenuri Coradia Stream au fost comandate de Italia, Luxemburg, Țările de Jos, Germania, Danemarca, România și Spania, fiind un produs cu fiabilitate dovedită. Familia de trenuri oferă, de asemenea, soluții directe de tracțiune fără emisii de CO2, cum ar fi trenurile alimentate cu bateria sau cu hidrogen pentru liniile neelectrificate.