Alstom și S-Bahn Hamburg au semnat un contract pentru livrarea a 64 de trenuri suplimentare S-Bahn din clasa 490. Comanda este o opțiune dintr-un contract-cadru semnat în 2013 și este evaluată la aproximativ 500 de milioane de euro.
Ca și în cazul trenurilor anterioare, pasagerii se vor bucura de facilitățile dovedite ale acestor trenuri electrice cu trei vagoane, dar cu adăugarea unor noi îmbunătățiri pentru a satisface mai bine nevoile pasagerilor din Hamburg. De exemplu, vagoanele de mijloc ale noului tren S-Bahn vor avea o zonă multifuncțională cu spațiu pentru biciclete, bagaje și spații dedicate pentru a găzdui pasagerii cu mobilitate limitată.
Cea mai semnificativă inovație a trenului va fi însă invizibilă pentru pasageri. Pentru prima dată în Germania, trenurile S-Bahn vor fi echipate cu sistemul european de control al trenurilor (ETCS) Baseline 3 Release 2 și tehnologia de operare automată a trenurilor (ATO). Împreună, aceste tehnologii vor asigura o densitate mai mare în operare și vor permite companiei de transport feroviar din Hamburg să ofere un transport mai fluid, crescând în același timp numărul total de călătorii. În plus, flexibilitatea noilor trenuri S-Bahn din Hamburg înseamnă că se vor cupla cu cele 82 de trenuri S-Bahn clasa 490 deja în circulație.
„Ne bucurăm că S-Bahn Hamburg continuă să se bazeze pe trenurile din seria 490. Vehiculele confortabile sunt perfect adaptate cerințelor rețelei S-Bahn Hamburg și vor convinge printr-o amenajare spațială și mai flexibilă. Dotarea trenurilor cu cea mai recentă tehnologie ETCS și ATO este un reper pe calea digitalizării traficului feroviar din Hamburg și suntem mândri că contribuim decisiv la acest lucru”, spune Müslüm Yakisan, președintele Alstom pentru Germania, Austria și Elveția.
Această comandă marchează prima implementare a ATO de către Germania în nivelul de automatizare 2 (GoA 2) pentru vehiculele S-Bahn noi. În plus, S-Bahn Hamburg GmbH va primi vehicule care respectă deja cea mai recentă tehnologie de semnalizare de ultimă generație.