Întreprinzătorii români ar trebui să se orienteze către economia circulară, optimizarea resurselor existente sau o zonă de energii curate pentru a dezvolta afaceri sustenabile, este de părere Andrei Pitiş, CEO şi fondatorul Simple Capital, vehicul de investiţii în startup-uri tehnologice, conform unui comunicat al Ambasadei Sustenabilității.
„Nu cred că profitul în sine este ceva neetic. Cred că un business este creat pentru a face profit, acesta este singurul scop pentru care creezi un business, după părerea mea. Dar cred că este neetic să te gândeşti că poţi să faci un business infinit pe o planetă cu resurse finite. Trebuie să te orientezi fie către o zonă de economie circulară, fie o zonă de optimizare, fie o zonă de energii curate, fie măcar să începi să măsori gradul de impact pe care-l are business-ul pe care îl conduci în ecosistem şi să poţi să vezi dacă ceea ce faci tu acolo are impact sau nu”, a spus Andrei Pitiș, conform Agerpres.
”Afacerile fără viitor sunt afacerile care văd în orice, inclusiv în sustenabilitate, un pericol, în loc să vadă o oportunitate. Mi se pare foarte important să dai mai departe într-un fel în care să-i încurajezi şi pe ceilalţi să dea mai departe şi să genereze un efect de multiplicare. Cred în interdisciplinaritate, adică nu cred că cineva, că un om tehnic poate să rezolve singur o problemă de sustenabilitate. Şi cred că cea mai puternică echipă este o echipă foarte diversă, cu oameni care pot să vadă problema din unghiuri diferite. Este foarte greu de pus laolaltă o astfel de echipă”, a spus Pittiş.
Astfel, afacerile care nu îşi vor putea păstra competitivitatea pe viitor sunt cele care nu iau în considerare oportunităţile aduse de sustenabilitate.
Andrei Pittiş este unul dintre cei mai importanţi întreprinzători şi investitori locali din industria de IT, fondatorul Vector Watch, business cumpărat de Fitbit (companie achiziţionată, în 2019, de Google) şi fost acţionar la Clever Taxi – business deţinut în prezent de Daimler şi redenumit Free Now.
Ambasada Sustenabilităţii promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale şi de mediu fără a sacrifica eficienţa economică.