Acasă » Electricitate » ANPC: O echipă de comisari se va ocupa strict de energie, după ce s-au descoperit probleme grave în contextul liberalizării

ANPC: O echipă de comisari se va ocupa strict de energie, după ce s-au descoperit probleme grave în contextul liberalizării

4 ianuarie 2021
Electricitate
energynomics

O echipă de comisari ANPC se va ocupa strict de sectorul energetic, după ce au fost descoperite probleme care prejudiciau grav interesele consumatorilor, în contextul liberalizării pieţei, susține Sorin Susanu, comisar-şef pentru regiunea Braşov în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

„Comisarii din cadrul C.R.P.C.R.C. (Braşov) au demarat de câteva luni controale în vederea evitării practicilor înşelătoare din partea agenţilor economici care vor vinde energie şi, din păcate, au fost descoperite probleme care prejudiciau grav interesele consumatorilor, motiv pentru care au fost aplicate atât sancţiuni importante, dar şi măsuri de remediere a deficienţelor. Am început să primim sesizări referitoare la diferite nereguli în acest domeniu şi se pare că pot exista încă practici comerciale incorecte, motiv pentru care am decis ca la nivelul C.R.P.C. R.C. (Braşov) să se constituie o echipă de comisari care se vor ocupa doar de acest domeniu şi vor coordona activitatea comisarilor din judeţele subordonate desemnaţi să desfăşoare activităţi similare”, a afirmat Susanu, potrivit Agerpres.

Comisarii special desemnaţi analizează modul în care furnizorii de energie electrică au informat consumatorii referitor la ofertele lor, verifică eventualele practici comerciale incorecte, potenţialele clauze abuzive din contractele acestora cu persoanele fizice, modul în care oferă acces consumatorilor la informaţiile de interes, precum şi posibilitatea în care consumatorii pot intra în legătură directă cu reprezentanţii societăţilor.

„Este extrem de important ca fiecare consumator să poată fi informat corect şi complet, dar, conform unor sesizări, în unele cazuri, acest lucru este imposibil; spre exemplu, un consumator ne-a sesizat faptul că a încercat sa contacteze telefonic în mod repetat agentul economic care îi furnizează energie, dar, chiar dacă a aşteptat şi peste o ora la telefon, nimeni nu a răspuns”, a arătat Susanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *