În anul 2022, ANRE a soluționat circa 39.000 reclamații și a aplicat amenzi contravenționale operatorilor economici din sectorul energiei în valoare totală de aproximativ 37,3 milioane lei, a anunțat instituția.
”În anul 2022, am primit și am soluționat în cadrul autorității un număr de 39.001 reclamații formulate de persoane fizice şi juridice beneficiare ale serviciilor prestate de operatorii economici din sectoarele energiei electrice și gazelor naturale dintre care 25.974 de reclamații au fost înregistrate în sectorul energiei electrice, iar în sectorul gazelor naturale 13.027”, susțin oficialii ANRE.
Totodată, tendința de adresare a reclamațiilor se menține în creștere față de anii anteriori, prin comparație cu anul 2021, în anul 2022, fiind înregistrată o creștere a numărului de reclamații de 64%, generată de problemele întâmpinate de consumatori în piața concurențială de energie electrică și de gaze naturale, cel mai adesea fiind semnalate aspecte legate de emiterea și facturarea propriu-zisă a energiei electrice și gazelor naturale cu aplicarea schemelor de compensare și a plafonărilor de către furnizori, de contractarea energiei electrice și gazelor naturale, de problemele apărute la racordarea la sistemele/rețelele de gaze naturale/energie electrică a utilizatorilor, inclusiv a prosumatorilor, dar și aspecte legate de instalarea grupurilor de măsurare, precum și de citirea indexului afișat de acestea.
”Pe parcursul anului 2022, în urma acțiunilor de control efectuate, am aplicat un număr de 2.776 de sancțiuni contravenționale operatorilor economici din sectorul energiei, în valoare totală de 37.193.684 lei.
În domeniul energiei electrice, am aplicat un număr de 2.371 sancțiuni contravenționale, în valoare de 25.723.684 lei…iar În domeniul gazelor naturale, am aplicat un număr de 405 sancțiuni contravenționale în valoare de 11.470.000 lei”, se mai arată în comunicatul ANRE.