Bogdan Tudorache
Arbitrul pieței energiei, ANRE, a introdus un nou sistem de clasificare a furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în funcție de gradul de respectare a indicatorilor de calitate și a impus plata automată a compensațiilor către toți clienții afectați de întreruperi.
Astfel, noul Standard de performanță pentru activitatea de furnizare are la bază noi indicatori de calitate și stabilește noi modalități de raportare privind calitatea și performanța.
ANRE a stabilit 11 indicatori de calitate pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și gazelor naturale, ținând cont de timpii de răspuns la solicitări diverse și noi limite garantate are termenelor-limită.
Clienții au dreptul la despăgubiri de 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere, în cazul întârzierii timpilor de răspuns (exceptând răspunsul în Call Center);
O nouă evaluare trimestrială va fi efectuată ”de către ANRE, pe baza raportărilor furnizorilor, a activității desfășurate de furnizorul de energie electrică/gaze naturale, respectiv printr-un sistem de punctare stabilit în funcție de gradul de respectare a nivelurilor garantate ale indicatorilor de calitate”.
Astfel, ”pentru un grad de respectare cuprins între 95% – 100% se acordă 5 puncte, pentru un grad de respectare cuprins între 85% – 94,99% se acordă 4 puncte, pentru un grad de respectare cuprins între 75% – 84,99% se acordă 3 puncte, pentru un grad de respectare cuprins între 50% – 74,99% se acordă 2 puncte, iar pentru un grad de respectare cuprins între 0% – 49,99% se acordă 1 punct”.
Adițional, pentru nerespectarea reglementărilor în vigoare furnizorul este sancționat conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON, se mai arată în comunicatul ANRE.