România merge într-o direcție pozitivă în ceea ce privește electro-mobilitatea, consideră Dragoș Fundulea, senior project manager în cadrul Roland Berger. “Comparativ cu acum 5 ani, când aveam multe semne de întrebare, acum anticipăm evoluții pozitive și accelerate în domeniul vehiculelor electrice”, a spus el la EnergynomicsTalks. “Vedem o aglomerare de actori și multiple sectoare care concură la electro-mobilitate, nu mai este doar un subiect relevant pentru energie, auto sau transporturi; vedem cum actori din zona financiară sau retail devin activi în această zonă”, a adăugat el.
Nu trebuie să pierdem din vedere că există beneficii clare ale mobilității electrice, de mediu și de costuri, a subliniat Dragoș Fundulea, la finalul conversației pe tema celor mai importante 5 lucruri de știut despre mașinile electrice. “Trebuie să creștem gradul de cunoaștere al acestor elemente, să vedem ce limitări au, precum și care sunt avantajele de care se pot bucura companiile și operatorii din acest segment.”
Roland Berger pregătește în prezent ediția a treia a studiului “Indicele de mobilitate electrică”, realizat de companie pentru piața locală, cu termen anticipat de publicare în această toamnă. Creșterea cererii pentru vehiculele electrice s-a accelerat în al doilea semestru (H2) din 2019, arată cea mai recentă ediție, lansată în luna martie.
În cadrul campaniei de informare și jurnalism colaborativ “5 lucruri de știut despre mașinile electrice”, Energynomics a sintetizat răspunsurile cititorilor la un sondaj de opinie care indică faptul că, pentru aceștia, cel mai important element este că în cazul vehiculelor electrice costul total de exploatare (TCO) al este mai mic decât în cazul vehiculelor cu combustie internă. Fără pretenții de relevanță sociologică, iată clasamentul rezultat în urma votului online:
-
Costul total de exploatare (TCO) al vehiculelor electrice este mai mic decât pentru vehiculele cu combustie internă
-
Vehiculele electrice nu produc emisii poluante sau gaze cu efect de seră
-
Orice priză convențională poate fi utilizată pentru încărcarea vehiculelor electrice
-
Sunt circa 400 de stații de încărcare, iar numărul crește constant
-
România beneficiază de subvenții generoase pentru achiziția de vehicule electrice
78% dintre răspunsuri au plasat Costul total de operare pe prima sau a doua poziție, în clasamentul importanței. Această idee a însumat 80% din punctajul maxim posibil. Următoarele două idei din clasament au acumulat 67%, respectiv 64% din maxim, în vreme ce subvențiile au ajuns la 47% din maximul posibil. Cea mai puțin relevantă informație despre piața de vehicule electrice din România, dintre cele 5 propuse de Energynomics, a atins cota de 41% din maximul potențial.