Acasă » Interes general » Aproape 73% din români apreciază produsele verzi din construcții

Aproape 73% din români apreciază produsele verzi din construcții

24 septembrie 2021
Interes general
Bogdan Tudorache

Circa 73% dintre persoanele care achiziționează materiale de construcții au o părere mai bună despre produsele care sunt certificate și etichetate ca fiind verzi, comparativ cu cele care nu au această certificare. În același timp, 86% din cumpărători sunt de acord cu introducerea, la nivelul pieței locale, a unei etichete obligatorii, care să ateste cât de sustenabil este un produs din punct de vedere al impactului asupra mediului, arată datele unui sondaj online realizat de Grupul Holcim Romania.

Studiul mai arată că 20% din respondenți țin cont de impactul produselor asupra mediului, în momentul în care aleg să cumpere o anumită marcă sau un anume produs din industria construcțiilor.

„Introducerea unei etichete obligatorii, care să certifice sustenabilitatea produselor la nivelul sectorului materialelor de construcții, ar diferenția produsele existente pe piață, fiind un ajutor în procesul decizional de achiziție al cumpărătorului. Din acest motiv, Holcim a lansat Eticheta Verde, sistem de auto-evaluare a performanței climatice a produselor sale, prin care susținem tranziția către construcții sustenabile, în contextul urbanizării și a schimbărilor climatice tot mai accentuate”, a declarat Edmund Piess, Director de Sustenabilitate al Holcim România.

Studiul desfășurat de companie a analizat și asocierile consumatorilor referitoare la identitatea vizuală și percepția Etichetei Verzi a produselor Holcim. Astfel, cel mai des, consumatorii din România asociază Eticheta Verde cu protecția mediului. 40% dintre respondenți au menționat următoarele concepte când au fost întrebați despre cum percep produsele Holcim clasificate cu Etichetă Verde: „ecologic”, „prietenos cu mediul”, „bun pentru mediu”, „protecția mediului”, „nivel redus de poluare” sau „nu este poluant”.

 

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *