Deși foarte popular pentru divizia de motociclete, Kawasaki, producător mondial de echipamente energetice, este prezent în Europa în special prin divizia care produce turbinele cu gaze și motoarele cu ardere internă. La bază, aceste echipamente utilizează gazul natural și au o putere instalată de 1,8-34 MWe, pentru turbinele cu gaze și de 5,2MWe și 7,8MWe pentru motoare, a spus Cristian Athanasovici, Business Development Manager, Kawasaki Gas Turbine Europe GmbH, în cadrul evenimentului Abordare regională: Chișinău 2021, organizat de Energynomics.
Kawasaki a dezvoltat la Kobe, în Japonia, o centrală de 1,8MWe care funcționează 100% cu hidrogen. Centrala poate funcționa și cu gaz natural, în orice amestec cu hidrogen. Compania niponă are ținte foarte ambițioase de creștere a ponderii utilizării hidrogenului în echipamente – de la 10 la 30% și chiar 100%.
Totuși, pe termen scurt soluția cea mai accesibilă este gazul natural, chiar dacă hidrogenul poate constitui o soluție pe termen lung. ”Kawasaki are soluții pentru a trece la o producere distribuită a energiei și pentru a ne apropia de consumator. Pentru că decarbonarea este cuvântul de ordine astăzi, ne uităm către partea de regenerabile și am dezvoltat soluții de utilizare a hidrogenului. Azi, acestea pot să ardă hidrogen în proporție de 10-100%, iar ținta pe termen scurt este să ajungem cu toate echipamentele să ardem 30-50% hidrogen, în amestec cu gaze naturale”, a spus Athanasovici.
DESCARCĂ PREZENTAREA LUI CRISTIAN ATHANASOVICI
”Kawasaki a intrat în Europa în 1975, printr-un acord cu Deutz și MWM. În 1998 și-a înființat propria filială în Germania, împreună cu o fabrică de producție, așa că toate package-urile turbinelor cu gaze ale Kawasaki au certificare europeană. În 2018, Kawasaki a înființat biroul de reprezentare în România, cu responsabilități pentru Europa de Sud-Est”.
Kawasaki are soluții de cogenerare care se adresează sectorului urban, deci municipalităților și soluții care se adresează sectorului industrial. Kawasaki acordă o atenție ridicată reducerii emisiilor poluante, în noile dezvoltări tehnologice intrând și motoarele cu ardere internă și turbine cu gaze care pot utiliza hidrogenul.
Kawasaki are soluții de mică putere pentru turbine, în plaja 1,8-34MWe și motoare cu randamente foarte mari – un motor de 5,2MWe cu un randament de 49% și un motor de 7,8MWe cu un randament de 51%.
Compania oferă soluții variind de la engineering, studii de prefezabilitate, la implementarea soluțiilor și mentenanța echipamentelor.