Acasă » Electricitate » Auchan România integrează sustenabilitatea în strategia de afaceri

Auchan România integrează sustenabilitatea în strategia de afaceri

energynomics

Auchan România demonstrează că sustenabilitatea nu este doar un concept, ci un pilon central al strategiei sale de afaceri. Prin Planul pentru Climat 2030, compania integrează obiective clare de reducere a emisiilor de CO2 și eficiență energetică în toate operațiunile sale, reușind deja o scădere de 20,53% a emisiilor de gaze cu efect de seră în 2023. La scurtă vreme după ce Auchan România a publicat cel de-al patrulea Raport de Sustenabilitate al companiei, am discutat cu Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România, despre angajamentul Auchan față de transparență și protecția mediului.

 

Cum se aliniază strategia de sustenabilitate a Auchan România, în special în reducerea emisiilor de CO2 și creșterea eficienței energetice, cu obiectivele generale de afaceri?

Strategia noastră de sustenabilitate este profund înrădăcinată atât în toate deciziile de business, cât și în operațiuni. Credem cu tărie că doar prin integrarea sustenabilității în modelul de afaceri putem genera valoare adăugată pentru clienți și reduce impactul asupra mediului.

În acest sens, am conturat Planul Climat 2030, un amplu plan de acțiune prin care integrăm în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor sustenabil, prezervând resursele planetei. Planul pentru Climat rezumă ambițiile noastre în serviciul marilor provocări climatice și reprezintă piatra de temelie a proiectului de companie, concentrându-se pe toate cele trei arii principale: echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.

 

Ne puteți oferi detalii despre tehnologiile și practicile implementate prin planul de sobrietate energetică care au contribuit la reducerea emisiilor de CO2 în 2023?

Măsurile implementate au fost menite să păstreze un standard de calitate înalt al serviciilor și produselor noastre și, în același timp, să susțină în continuare puterea de cumpărare a clienților, cea mai importantă miză pentru Auchan. Astfel, în 2023, emisiile de gaze cu efect de seră ale Auchan România pentru Domeniile de Aplicare 1, 2, și 3 (doar transportul) au scăzut cu 20,53% comparativ cu anul anterior, echivalentul a 66.217 tone de CO2.

Într-o primă etapă, ca parte a planului de sobrietate energetică, am vizat eficientizarea orelor de lucru privind pregătirea magazinelor pentru deschidere, dar și implementarea unui sistem mai eficient de gestionare a stocurilor.

Măsura cea mai vizibilă a fost reducerea nivelului de iluminare din magazine, parcări subterane și supraterane, acesta fiind oprit sau redus la minim pe timpul nopții, astfel încât activitatea să nu fie afectată. După încheierea programului de lucru, siglele, totemurile și climatizarea din magazine și spațiile administrative au fost, la rândul lor, închise în totalitate, iar în anumite zone au fost montate sisteme de senzori.

De asemenea, am investit în schimbarea centralelor de frig cu cele pe tehnologie CO2, dar și în sisteme HVAC care să asigure un consum redus de energie. În plus, în 2024 am finalizat montarea de panouri fotovoltaice pe majoritatea hipermarketurilor Auchan pretabile în acest demers, printr-un parteneriat de amploare cu Helexia. Astfel, 16 dintre magazinele noastre sunt echipate cu peste 18.000 de panouri, ceea ne permite să economisim aproximativ 20% din consumul unui magazin. Toate economiile realizate deja prin eficiența energetică și planul de sobrietate energetică pe care îl avem în derulare au o contribuție importantă la asigurarea prețurilor mici zi de zi.

 

Cum s-a implicat Auchan în colaborarea cu furnizorii, clienții sau alți parteneri pentru a sprijini reducerea emisiilor de CO2 de-a lungul lanțului valoric?

Am început acum mai bine de cinci ani un proces accelerat de decarbonizare, atât a operațiunilor din magazine, prin reducerea consumului de energie și a gazului frigorigen, cât și a produselor, alături de parteneri și de clienți. Lucrăm la reducerea emisiilor având o strategie amplă, elaborată în Planul pentru Climat 2030, și în baza unor obiective certificate de SBTI.

În același timp, în cadrul Planului Climat 2030 am dezvoltat programul „Parteneri pentru Decarbonizare” prin care lucrăm împreună cu furnizorii noștri la creșterea nivelului de conștientizare a urgenței climatice, măsurarea emisiilor și decarbonizarea operațiunilor și a produselor.

Ne-am propus să consolidăm și să construim parteneriate puternice comerciale și de decarbonizare cu partenerii cu care împărtășim aceeași viziune privind schimbările climatice și sustenabilitatea. Ne-am bucurat să găsim multă deschidere în rândul acestora – o parte dintre ei au implementat deja cu succes proiecte de decarbonizare. Mulți alți parteneri angajați în reducerea emisiilor și-au exprimat dorința de a contribui cu experiența și cunoștințele lor la această platformă de învățare, lucru care ne demonstrează că avem capacitatea de a dezvolta un ecosistem puternic, împreună.

 

Sunteți la cel de-al patrulea Raport de Sustenabilitate al companiei, publicat în mod voluntar. Ce a determinat acest demers și care sunt principalele rezultate?

Deschiderea este una dintre cele trei valori fundamentale ale companiei. Tocmai de aceea, ne-am propus să realizăm anual un Raport de Sustenabilitate cu scopul de a fi transparenți și deschiși față de clienții, partenerii și angajații noștri, dar și pentru a prezenta rezultatele activității noastre dintr-o anumită perioadă de raportare. De asemenea, tot voluntar și tot din dorința de a fi deschiși față de public și a oferi încredere, am decis ca fiecare raport publicat să treacă printr-o evaluare efectuată de o parte terță, independentă. Fiecare misiune de audit a avut scopul de a certifica corectitudinea datelor supuse verificării și a procesului de raportare. Cred că deschiderea este cuvântul care ne diferențiază. Nu a fost doar o obligație legislativă.

Raportul de Sustenabilitate 2023 prezintă acțiunile colective desfășurate de cei peste 7.000 de angajați ai Auchan România pe parcursul acestui an, urmărind 3 piloni principali: mediu, social și guvernanță. Astfel, principalele realizări evidențiate în raport marchează impactul pe care Auchan îl are asupra economiei din România, rezultatele financiare, cât și impactul asupra mediului și sprijinul către comunitățile din care facem parte.

Ca parte a angajamentului de a susține economia locală și de a oferi clienților produse proaspete și de înaltă calitate, întărind totodată angajamentul nostru față de o agricultură sustenabilă, în 2023 am adăugat peste 30 de noi produse în portofoliul de Filiere Auchan, program special conceput pentru a oferi clienților transparență totală în ceea ce privește procesul de producție, de la sămânță la raft. Tot în ceea ce privește protejarea mediului, suntem bucuroși de permanenta dezvoltare a proiectului „Zero Risipă” în perioada de referință fiind salvate de la risipă peste 5 milioane de produse.

Eforturile de protecție a mediului au fost susținute și prin campania noastră pre-SGR.

Nu în ultimul rând, am continuat să ne consolidăm angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate. Impactul social al acestor inițiative a fost semnificativ, reflectându-se în susținerea a 87 de proiecte sociale și în donații totale de peste 3 milioane de lei (echivalentul a 600.000 Euro).

 

 

Odată cu tranziția la standardele CSRD pentru raportarea de sustenabilitate în 2024, cum intenționați să sporiți transparența și responsabilitatea în raportarea reducerilor de emisii și a eficienței energetice?

Consider că tranziția la standardele ESRS ne va ajuta să sporim transparența și responsabilitatea în raportarea reducerilor de emisii și a eficienței energetice deoarece vom adopta o abordare sistematică și bine structurată. Noi am creat și implementat deja un sistem de management al emisiilor de carbon și al eficienței energetice prin care ne-am stabilit obiective de reducere a emisiilor pe care le măsurăm și monitorizăm continuu.

Așa cum spuneam, am avansat în direcția decarbonizării companiei și operațiunilor încă de acum cinci ani. Prin Planul pentru Climat 2030 ne-am setat obiective clare și cuantificabile de reducere a emisiilor de CO2 pe termen scurt și lung, aliniate la acordurile internaționale și care au fost și certificate de SBTI. Anual, în Rapoartele de Sustenabilitate ale companiei sunt prezentate rezultatele monitorizării, atât a consumurilor, cât și a obiectivelor, precum și măsurile pe care le-am implementat cu scopul reducerii emisiilor de GES (gaze cu efect de seră) și rezultatele acestora. Toate aceste practici constituie un factor în plus de transparență și încredere pentru clienți și parteneri pe care intenționăm să le păstrăm și îmbunătățim în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *