Audi nu va mai lansa nici un nou motor cu combustie sau hibrid începând cu 2027, urmând a se concentra exclusiv pe mașinile electrice 100%, relatează Max Hägler în Süddeutsche Zeitung. Marca premium a Volkswagen va prezenta ultima sa mașină echipată cu un model cu motor cu combustie în 2026, conform planurilor CEO Markus Duesmann, au declarat pentru publicația germană surse din companie.
„Începând cu 2030, doar modelele pe baterii vor mai fi vândute, chiar și în China, unde Audi intenționează să continue să utilizeze motoare cu ardere internă timp cu câțiva ani mai mult decât în Europa”, scrie Hägler. Audi intenționează să investească jumătate de miliard de euro pentru a acoperi pierderea locurilor de muncă din cadrul departamentelor dedicate motoare cu ardere internă în cadrul companiei, potrivit articolului citat de CLEW.
Astfel, Audi devine primul mare producător de automobile german cu un plan clar de eliminare a motorului clasic.
Volkswagen este deja grupul german de automobile cel mai dedicat mașinilor electrice cu baterii – grupul a fost supranumit liderul european al tranziției către vehicule electrice de către ONG-ul de mobilitate verde Transport & Environment – în timp ce BMW și Daimler – Mercedes pariază puternic pe modelele hibride.
Schimbarea strategiei Audi este motivată de succesul Tesla, de noul curs stabilit de președintele SUA Joe Biden, de dorința de a-și reface imaginea în urma scandalului de manipulare a emisiilor „Dieselgate” și de limitele de emisii ale UE, potrivit lui Hägler. Asociația europeană a industriei auto ACEA a declarat că viitoarea reglementare a UE privind emisiile Euro 7, care urmează să fie introdusă în 2025, ar putea interzice în mod eficient mașinile cu motor cu combustie înainte de sfârșitul deceniului.