Un nou raport al Geotab precizează că majoritatea bateriilor vehiculelor electrice vor pierde o medie a autonomiei de 27 km, în cinci ani de utilizare.
Unele vehicule au înregistrat diferite niveluri de degradare a bateriei în funcție de anul în care au fost construite. Modelul Nissan Leaf din 2014 nu mai are decât 79,7 la sută din capacitatea bateriei rămasă după cinci ani, în timp ce modelul din 2013 are 85 la sută după aceeași perioadă de timp.
Există unele vehicule precum Audi A3 Sportback e-tron din 2017 care, după doi ani și opt luni, mai aveau 99% din capacitatea bateriei utilizabilă. Alte vehicule noi au rezultate aproape similare. Acest lucru duce la concluzia că în următorul deceniu, tehnologia acumulatorilor va deveni și mai bună. Pentru a aduna toate aceste date, Geotab a analizat datele a 6.300 de vehicule din 21 de modele diferite. O statistică pe care o remarcă studiul este că, în general, sănătatea bateriei scade mai mult aproape de sfârșitul ciclului său de viață.