Bogdan Tudorache
Electromobilitatea sau e-mobilitatea (e-mobility) reprezintă o soluție care ne oferă un viitor durabil cu o amprentă neutră în ceea ce privește CO2. Agenția Internațională pentru Energie prezice faptul că vehiculele electrice vor avea o cot[ de piață de aproximativ 30% până în 2030, ceea ce înseamnă aproximativ 34 milioane mașini electrice pe șosele.
Tranziția a început deja, iar Bilfinger Tebodin susține această etapă. Recent, în Europa Centrală și de Est (CEE), Bilfinger Tebodin a primit 10 contracte cu o valoare totală de peste 7.2 milioane euro pentru proiecte legate de e-mobilitate (e-mobility).
Acestea includ toate tipurile de servicii și produse necesare fabricării automobilelor electrice – de la materii prime la facilitățile pentru fabricarea bateriilor pentru mașini electrice.
”Pentru Europa, cererea preconizată de baterii pentru automobile electrice este de 200 GWh anual până în 2023 și aproximativ 500 GWh anual până în 2030. 90% din bateriile pentru vehiculele electrice au fost produse în Asia, iar acum suntem bucuroși să sprijinim noii investitori care vizează crearea unui lanț de aprovizionare suficient și necesar pentru a satisface cerințele locale”, susține Magda Zemanova, CEE Automotive Market Leader în cadrul Bilfinger Tebodin.
Afacerea cu baterii pentru mașini electrice nu înseamnă doar asamblarea finală a acestora, ci și prelucrarea materiilor prime și producția de componente pentru baterii cum ar fi catozii, anozii, electroliții și separatoarele. Datorită noilor fabrici de baterii care apar în Europa, UE se așteaptă să aibă o cotă de piață de 16% din piață globală a bateriilor (valoare estimată din 2550 GWh) până în 2029, comparativ cu producția din zilele noastre circa 6% din piață globală evaluată momentan la 450 GWh.
Investițiile majore sunt în Germania, Polonia și Ungaria.
”Ne așteptăm și la investiții în alte țări, cum ar fi Serbia sau alte țări din zona de est, acestea fiind zone cu potențial pentru piață europeană și est-europeană de echipamente (OEMs – original equipment manufacturers). Pentru zona Europei Centrale se observă un interes crescut în Republica Cehă că hub pentru centrele de cercetare”, a adăugat Magda Zemanova.
Cu peste 60 de ani de experiență în industria auto și cu experiență crescută în zona proiectelor în industria de chimicale, Bilfinger Tebodin derulează momentan patru proiecte pentru producătorii implicați în lanțul de aprovizionare cu baterii pentru mașini electrice.