Grupul BMW a anunțat miercuri că intenționează să majoreze anul acesta la 15% ponderea vehiculelor complet electrice în totalul vânzărilor, de la un nivel de aproape 10% în 2022, transmit DPA şi Reuters.
Producătorul auto german a vândut anul trecut 2,4 milioane de maşini, cu aproximativ 100.000 mai puține decât în 2021, a informat un purtător de cuvânt al BMW, pe fondul cererii ridicate pentru modelele electrice i4, iX, iX1 şi i7.
Brandul BMW a vândut anul trecut 2,1 milioane de vehicule, în scădere față de nivelul record de 2,2 milioane în 2021, deoarece restricțiile impuse în China au afectat producția iar inflația din Europa a redus cererea, potrivit Agerpres.
Rezultatele finale privind vânzările în 2022 ale grupului, care deține brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, vor fi anunțate în 10 ianuarie.
Totuşi, BMW a compensat până acum scăderea volumelor de vânzări cu prețuri mai ridicate, înregistrând o creştere a profitului în trimestrul trei din 2022.
„Suntem mândri că brandul BMW rămâne numărul unu în topul segmentului premium pe plan global”, a anunțat compania, făcând referire la rivala Mercedes-Benz, care a fost timp de câțiva ani pe primul loc.