BMW intenționează să lanseze versiunea electrică a celebrelor modele din Seria 3, o decizie menită să țină la distanță rivala Tesla, a anunțat publicația germană Handelsblatt, conform Reuters și Bloomberg. Producătorul auto german va prezenta sedanul electric în septembrie, la Salonul auto de la Frankfurt.
Modelul 3 series, va avea o autonomie de 400 de km și ar urma să concureze direct Model 3 de la Tesla, susține Handelsblatt. Reprezentanții BMW nu au comentat informația.
Producția sedanului electric al Tesla ar urma să înceapă zilele următoare, dar compania a primit deja aproximativ 400.000 de precomenzi. Succesul a făcut din Tesla cel mai valoros producător auto din SUA, cu o capitalizare de piață de 54 miliarde de euro, aproape de rivala germană BMW.
Luna trecută, BMW a anunțat că își va majora semnificativ capacitatea de producție pe plan global și va investi în vehiculele electrice, în dorința de a domina piața de automobile de lux, conform Agerpres.
BMW a pierdut anul trecut titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume în favoarea Mercedes-Benz, încheindu-și dominația de peste un deceniu. Brandul BMW a anunțat recent că vânzările sale au crescut cu 5,2% în 2016, la 2.003.359 autoturisme, cu aproximativ 80.000 mai puține decât Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 vehicule, un avans de 11,3% față de 2015. Pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, în creștere cu 3,8% față de 2015.
Până la sfârșitul lui 2018, vor fi lansate 40 de modele noi sau restilizate, a anunțat directorul general Harald Kruger. Acesta a precizat că în următorii cinci ani capacitatea de producție a BMW va crește la aproximativ trei milioane de vehicule pe an, de la 2,4 milioane în prezent.
Compania se așteaptă la vânzări mai ridicate în 2017, datorită modelelor BMW 3 Series, BMW 5-Series și Mini Countryman.