Acasă » Interes general » Macroeconomie » Bodea, noul preşedinte CRE: Strategia energetică să aibă doar 20 de pagini

Bodea, noul preşedinte CRE: Strategia energetică să aibă doar 20 de pagini

24 septembrie 2014
Electricitate
Bogdan Tudorache

###author###

Strategia energetică a României trebuie să fie clară, concisă şi să nu aibă mai mult de 20 de pagini, susţine Corneliu Bodea, preşedinte al Centrului Român al Energiei de la Bruxelles (CRE), membru CNR-CME (organizaţie membră a Consiliului Mondial al Energiei) şi vicepreşedinte Adrem Invest.

Bodea a fost recent ales preşedinte al CRE, înlocuindu-l în această funcţie pe Stelian Gal, au confirmat surse pentru energynomics.ro. „Sunt de curând preşedinte al CRE şi vrem să devenim mai vocali, mai activi”, a spus Bodea, întrebat la o conferinţă de profil în ce măsură a fost consultată societatea civilă la trasarea noii strategii energetice.

„Strategia… trebuie să fie clară, concisă, stabilită pe o perioadă rezonabilă de timp şi să fie respectată pe acea perioadă… să nu aibă mai mult de 20 de pagini”, spune Bodea. El a explicat că principala ţintă a strategiei ar trebui să fie investiţiile în infrastructura energetică, urmate de eficienţa energetică.

Ca puncte tari ale pieţei, Bodea a remarcat potenţialul de dezvoltare al segmentului biomasei, iar ca puncte slabe, lipsa contractelor bilaterale pe termen lung, care nu permite unor proiecte să poată fi finanţate de bănci (să devină „bancabile”). „Guvernul şi parlamentul încearcă să găsească o soluţie” în scopul reglementării contractelor bilaterale, a spus Bodea.

Totodată, preşedintele CRE a explicat că noua conducere a Comisiei Europene ar trebui să aibă o abordare mai pragmatică, cu rezultat direct asupra creşterii investiţiilor în ţările cu economii emergente, inclusiv România.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *