Acasă » Electricitate » Boom-ul automobilelor electrice dictat de China agită piața metalelor, cobaltul urcă cu 150%

Boom-ul automobilelor electrice dictat de China agită piața metalelor, cobaltul urcă cu 150%

22 mai 2017
Distribuţie
energynomics

Cererea de cobalt a explodat în ultimul an pe măsură ce investitorii se așteaptă ca avansul industriei vehiculelor electrice să provoace un deficit în aprovizionarea cu coblat în acest an, după mai mulți ani de producție în exces, informează CNBC.

În anul 2005, numărul automobilelor electrice vândute la nivel global era de câteva sute de unități, pentru ca în 2015 să ajungă la 1,26 milioane unități, potrivit unui raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) și Agenției Internaționale a Energiei (IEA) publicat în 2016. Și acesta este numai începutul, în condițiile în care Inițiative Vehiculelor Electrice promovează o flotă mondială de automobile electrice de 20 de milioane de unități în 2020 iar declarația de la Paris cu privire la modificările climatice a fixat un obiectiv de 100 milioane autoturisme electrice și 400 de milioane de vehicule electrice cu două și trei roți până în 2030, conform Agerpres.

În fruntea acestui boom al automobilelor electrice se situează China cu o flotă estimată la 200 milioane unități și restricții mai dure pentru vehiculele convenționale în mai multe orașe pentru a reduce poluarea.

În aceste condiții, cotațiile futures la cobalt, un component cheie pentru producția bateriilor lithium-ion utilizate de automobilele electrice, a juns joi la 55.270 dolari pe tonă, un salt de 154% față de minimul istoric atins de acest metal în luna februarie 2016.

Creșterea prețurilor ar urma să continue pe fondul cererii puternice venite din China, susține Rebecca Charlton, director financiar la China Molybdenum (CMOC), o companie chineză de resurse naturale care în prezent controlează 15% din piața de cobalt după mai multe achiziții în Congo.

„Desigur că există un interes uriaș în jurul autoturismelor electrice dar ceea ce este interesant în cazul Chinei este că ei privesc vehiculele electrice ca mergând dincolo de autoturisme în domeniul transportului public astfel că dacă te gândești la populația mare a orașelor din China obții o dinamică interesantă”, a declarat Rebecca Charlton.

Încă din 2015 China avea cea mai mare flotă de autobuze electrice din lume, cu peste 170.000 de unități deja în circulație.

În paralel, modificările din industria auto afectează în mod diferit alte metale, Aviva Leebow Wolmer director general la distribuitorul de oțel Pacesetter apreciind că progresele tehnologice reprezintă o provocare uriașă pentru industria oțelului.

„Realitatea este că autoturismele vor fi autonome astfel că la un anumit moment se va pune întrebarea dacă va mai fi nevoie de oțel în automobile? Dacă răspunsul este negativ atunci vom concura cu alte produse și întrebarea e cum va fi influențată piața noastră ținând cont de faptul că sectorul auto este una din primele trei industrii pentru cererea de oțel”? a apreciat Aviva Leebow Wolmer. Aceasta a apreciat însă că industria oțelului are o șansă dacă producătorii vor începe să discute despre aceste modificări și vor face eforturi pentru a asigura că oțelul rămâne în fruntea altor produse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *