Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2021 cu 2,4 miliarde de lei (494 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ 10 procente față de anul trecut. Vânzările totale nete de 8,2 miliarde de lei (1,7 miliarde de euro) din România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creștere anuală de 19 procente.
„În 2021, Grupul Bosch din România a obținut o performanță foarte bună, cu o creștere de două cifre în toate sectoarele de afaceri, în ciuda mediului dificil legat de pandemia de coronavirus, a blocajelor de aprovizionare pentru semiconductori și a costurilor mai mari ale materiilor prime”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentant al Grupului Bosch în România.
„Creșterea vânzărilor în 2021 s-a datorat în principal extinderii operațiunilor și investițiilor noastre pe termen lung în producție, în activități de cercetare-dezvoltare și, de asemenea, în domeniul serviciilor, în urma unei strategii centrate pe tehnologie, sustenabilitate și inovare. Acest rezultat de succes al exercițiului financiar 2021 a fost posibil datorită angajamentului extraordinar și rezilienței angajaților noștri”, a adăugat Boldijar.
Bosch în România a avut un început bun în 2022, cu o ușoară creștere comparativ cu anul anterior. Pentru anul în curs, compania intenționează să își consolideze în continuare poziția strategică în țară, în special în domeniul activităților de cercetare și dezvoltare. Cu toate acestea, Bosch afișează o prognoză modestă în țară pentru anul 2022 din cauza incertitudinilor considerabile generate de pandemia de coronavirus la nivel mondial și de războiul din Ucraina.
„Deși, din cauza situației actuale, ne așteptăm la un an provocator și în România, rămânem dedicați pieței locale și potențialului său pe termen lung”, a continuat Boldijar.
Numărul angajaților din cele cinci locații Bosch din România a fost de aproximativ 8.800 la 31 decembrie 2021, în creștere cu 7,7 procente față de anul precedent.
România este o locație importantă din punct de vedere strategic pentru Grupul Bosch, care a investit în țară un total de aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) în 2021 – în principal a continua dezvoltarea unităților sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj. În total, compania a investit aproximativ 700 de milioane de euro în România între 2005 și 2021.
Concentrare pe producția sustenabilă
Bosch este preocupată în mod activ de îmbunătățirea eficienței energetice a fabricilor și clădirilor sale de birouri. Pe lângă utilizarea soluțiilor de monitorizare a consumului de energie, achiziționarea de energie electrică din surse regenerabile și înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED, unitățile de producție din Blaj și Cluj au început să își producă propria energie verde, prin instalarea de panouri fotovoltaice. În 2021, fabrica din Blaj a devenit prima locație Bosch din România care a instalat panouri fotovoltaice pe acoperișurile clădirilor sale, în urma unei investiții de peste 200.000 de euro.
Energia generată este echivalentul consumului de energie pentru aproape 200 de gospodării medii. În plus, fabrica Bosch din Cluj a început instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperișul halelor sale de producție, la sfârșitul anului trecut.
Media anuală a energiei verzi generate de acest sistem este de 8.252 MWh și acoperă consumul anual de energie pentru aproximativ 4.000 de gospodării. Investiția totală se ridică la peste 5 milioane de euro, iar proiectul se numără printre cele mai mari din țară, având în vedere puterea instalată pe acoperiș. Mai mult, compania încurajează tranziția către electromobilitate, prin instalarea de stații de încărcare pentru vehiculele electrice în locațiile sale de producție din România.