Acasă » Electricitate » Bosch: Piața orașelor inteligente va crește cu 19% anual

Bosch: Piața orașelor inteligente va crește cu 19% anual

11 iulie 2017
Electricitate
Bogdan Tudorache

Bosch anunță că și-a dublat vânzările pe piața de tehnologii și soluții pentru orașe inteligente. ”Numai în perioada rămasă până în anul 2020, piața smart-city va crește cu 19 procente în fiecare an, atingând un volum de 700 de miliarde de euro”, susțin oficialii companiei.

”Până în 2050, mai mult de șase miliarde de oameni vor trăi în mega-metropole, de două ori mai mulți decât în prezent. Până atunci, traficul urban se va fi triplat. Cu aproximativ două treimi din populația globală care trăiește în conurbări în 2050 și odată cu creșterea urbanizării, va apărea și un număr tot mai mare de probleme”.

„Cu soluții tehnologice, Bosch poate contribui la îmbunătățirea calității vieții în mega-metropole și conurbaţii. Principalul mijloc în acest sens este mobilitatea fără emisii de gaze, fără stres și fără accidente”, spune Rolf Bulander, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH și președinte al sectorului de afaceri Soluţii de mobilitate.

Cei 227.000 de angajați din segmentul Soluţii de mobilitate ai Bosch au generat în 2016 vânzări în valoare totală de 43,9 miliarde de euro. În acest an, afacerea în domeniul mobilităţii a Grupului Bosch este așteptată să crească cu aproximativ 7% procente. Această creştere este de aproape trei ori mai rapidă decât producția mondială de automobile.

„Ne dezvoltăm mai repede decât piața și, în calitate de furnizor de sisteme automotive vom rămâne un partener puternic și, mai ales, inovator al industriei auto. Mai mult, ne transformăm într-un furnizor de servicii pentru fiecare utilizator rutier”, afirmă Bulander. Acest lucru înseamnă şi că Bosch îşi va spori eforturile de cercetare și dezvoltare ale sectorului de afaceri Soluţii de mobilitate pe parcursul acestui an. Până la sfârșitul anului 2017, acest segment va avea 48.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, cu aproximativ 4.000 mai mult decât la începutul anului.

Oportunități pe piața serviciilor pentru orașe inteligente

În viitor, nici o mega-metropolă nu va funcționa fără trafic inteligent și un nou model de mobilitate, spune Bulander. „Ne mutăm de la orașul orientat spre mașini la o idee de mobilitate atât inteligentă, cât și multimodală”, adaugă el. „Eforturile noastre de a contribui la crearea unui mediu urban fără emisii, stres și accidente sunt legate de trei dezvoltări tehnologice”, spune Bulander: „automatizare, electrificare şi conectivitate.”

Toate mijloacele de transport din oraș vor trebui să fie conectate între ele. „Serviciile de mobilitate multimodală, pe care utilizatorii le pot rezerva cu doar câteva clicuri de mouse, vor juca un rol major în reducerea congestionării”.

Creșterea automatizării traficului urban va avea ca rezultat, de asemenea, o mai mare siguranță și mai puține accidente. Chiar și acum, programul Bosch pentru controlul stabilităţii motocicletelor MSC oferă un fel de ESP pentru motociclete. Și ABS pentru biciclete electrice, care a fost lansat recent, poate, de asemenea, să salveze vieţi. „Conectarea autoturismelor, bicicletelor, a altor utilizatori ai drumurilor și a infrastructurii poate contribui la reducerea accidentelor și, astfel, la salvarea de vieți. Mai ales în piețele emergente, utilizatorii de drumuri, cum ar fi motocicliştii, sunt în pericol”, spune Bulander. Una dintre soluțiile dezvoltate de Bosch este un scut digital pentru motocicliști. Și în situații de urgență, sistemul eCall dezvoltat special pentru motociclete poate salva vieți.

Electromobilitate pentru o mai bună calitate a aerului

Calitatea aerului va rămâne o problemă importantă, în special în aglomerațiile urbane. Din acest motiv, obiectivul Bosch este un trafic cu emisii scăzute. „În orașele viitorului, şi electromobilitatea și motoarele cu combustie vor face parte din soluție”, declară Bulander. Chiar și acum, afacerea Bosch cu biciclete electrice o face lider pe piață pentru unitățile de control pentru cel mai de succes vehicul electric din lume. Mai mult de 200 de milioane de e-scutere sunt pe drumurile din China, iar sistemele de propulsie Bosch joacă un rol și aici.

Pentru vehiculele electrice ușoare cu două, trei și patru roți, Bosch a dezvoltat un sistem compact de propulsie care poate acționa motoarele cu două roți cum ar fi vehiculele E-Schwalbe și vehicule mici cu patru roți, cum ar fi e.Go. În plus, livrările coletelor în orașe mari devin din ce în ce mai electrificate. Compania germană Deutsche Post DHL este deja lider aici cu Streetscooter, care deține și componente ale sistemului de propulsie Bosch. În afară de promovarea dezvoltării electromobilităţii în toate clasele și segmentele de vehicule, compania lucrează la îmbunătățirea continuă a motorului cu combustie. Bosch își cheltuie jumătate din bugetul pentru cercetare și dezvoltare pe probleme de protecția mediului și conservarea resurselor. În total, suma se ridică la aproximativ 3,5 miliarde de euro.

În prezent, Bosch are în desfăşurare 14 proiecte cu privire la orașele inteligente. Acestea includ proiecte urbane în Singapore, San Francisco, Berlin și Hamburg. Șapte proiecte includ soluții de mobilitate urbană. În afară de parcările conectate și gestionarea parcurilor auto, aceste soluții implică și electromobilitatea și transportul multimodal. Cel mai recent acord de colaborare al companiei Bosch din acest domeniu este cu orașul Tianjin, din China. Scopul declarat al cooperării este de a transforma orașul port într-un oraș inteligent.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *