Amplasat pe malul sudic al Golfului San Francisco, în Silicon Valley, cu o populație de peste un milion de locuitori, San José este al treilea oraș ca populație din California. Orașul va fi folosit ca oraș-pilot pentru testarea serviciului de comandă a autovehiculelor la cerere, cu un grad ridicat de autonomie sau conducere complet autonomă, au anunțat recent de Bosch și Daimler. Se preconizează că testarea serviciului va începe în cea de-a doua jumătate a anului 2019.
Folosind autovehicule automate Mercedes-Benz Clasa S, Bosch și Daimler își propun să ofere serviciul unei comunități selecte de utilizatori din zona San Carlos/ Stevens Creek dintre centrul și vestul orașului San José. Deoarece în următoarele două decenii se estimează o creștere de 40 de procente a populației, zona metropolitană se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari privind transportul.
În plus, San José dorește să se pregătească pentru un viitor în care autovehiculele autonome vor circula pe drumurile publice.
„Proiectul-pilot este o oportunitate pentru a analiza modul în care autovehiculele autonome ne pot ajuta să facem față cerințelor viitoare privind transportul”, afirmă Sam Liccardo, primarul orașului San José. „Susținem conducerea autonomă de mai mulți ani. Cu acest proiect-pilot vom dobândi informații importante privind cel mai bun mod de conectare a autovehiculelor complet autonome cu utilizatorii serviciilor de mobilitate din viitor”, afirmă Michael Hafner, vicepreședinte al diviziei Drive Technologies and Automated Driving din cadrul Daimler AG.
Aplicația pentru serviciul de comandă a autovehiculelor la cerere, gestionată de către departamentul Servicii de mobilitate din cadrul Daimler, va demonstra modul în care serviciile de mobilitate, precum utilizarea în sistem car-sharing a autovehiculelor (car2go), comanda autovehiculelor (mytaxi) și platformele multimodale (moovel) pot fi conectate în mod inteligent. Operațiunea de test va furniza informații cu privire la modul în care autovehiculele cu grad ridicat de autonomie sau complet autonome pot fi integrate într-o rețea de transport multimodal. Obiectivul este de a oferi o experiență digitală fără cusur, în care o comunitate selectată de utilizatori are posibilitatea de a comanda un autovehicul care se conduce singur, monitorizat de un șofer de siguranță, și de a se deplasa complet autonom de la o poziție specificată de unde va prelua clientul și până la destinație.
Autovehiculele autonome fac mobilitatea urbană mai atrăgătoare
Prin eforturile depuse pentru a dezvolta o conducere cu grad ridicat de autonomie și complet automatizată pentru mediul urban, Bosch și Daimler doresc să îmbunătățească fluxul traficului în orașe, să sporească siguranța rutieră și să furnizeze un element important pentru modul de funcționare a traficului în viitor. Printre altele, tehnologia va spori atractivitatea utilizării în sistem de car-sharing. Fără a compromite siguranța în timpul conducerii, tehnologia va permite oamenilor să își folosească timpul petrecut în autovehicule în cel mai eficient mod și va deschide noi oportunități de mobilitate pentru persoanele fără permis de conducere.
Angajații Bosch și Daimler împart aceleași clădiri de birouri
Angajații Bosch și Daimler implicați în proiectul de dezvoltare lucrează împreună în echipe în două regiuni: în regiunea metropolitană Stuttgart din Germania și în Statele Unite, în regiunea Sunnyvale din Silicon Valley, între San José și San Francisco. Lucrând în aceleași clădiri de birouri, comunicarea rapidă între departamente este garantată, iar traseele decizionale sunt scurte. În același timp, echipele se pot baza pe cunoștințele combinate ale colegilor din companiile-mamă.
Angajații celor două companii dezvoltă împreună conceptele și algoritmii sistemelor de conducere cu un grad ridicat și complet de automatizare. Sarcina Daimler este de a integra sistemul de conducere în autovehicule. Compania furnizează autovehiculele de proiectare, facilitățile de testare și autovehiculele pentru flota de testare necesare. Compania Bosch este responsabilă pentru componentele specificate în cadrul activității de dezvoltare, cum ar fi senzori, sistemele de acționare și unitățile de control. În scopurile testării, Bosch și Daimler folosesc laboratoarele și platformele de încercare, plus centrele de testare din Germania.