Acasă » Interes general » ‘Business as Usual’ nu mai este posibil. Care sunt opțiunile? (Gabriel Avăcăriței)

‘Business as Usual’ nu mai este posibil. Care sunt opțiunile? (Gabriel Avăcăriței)

13 martie 2020
Interes general
Gabriel Avăcăriței

Dinamica epidemiei de coronavirus s-a schimbat accelerat în ultima săptămână, cu un impact semnificativ în mai toate privințele. Piețele bursiere au scăzut cu aproape 20% în SUA, chiar cu mai mult în Europa. Prețul țițeiului a coborât cu mai mult de 20% în ultimele zile, cumulând un declin major de 38% la nivelul lunii. Multe țări din Europa au fost nevoite să ceară cetățenilor și companiilor să-și reducă gradul de deplasare – într-o abordare de tip „distanțare socială” la o scară nemaivăzută în ultimii ani. Unele state s-au închis aproape în întregime între granițe, permițând să rămână deschise aproape exclusiv magazinele de produse alimentare și farmaciile. În plus, în multe zone virusul încă nu și-a făcut încă prezența pe deplin simțită, așa că este de așteptat ca situația să se agraveze înainte de a se îmbunătăți.

Ca întotdeauna, există experți deja pregătiți să vorbească despre „o nouă epocă de scăderi” pe piețele de acțiuni și despre recesiune economică, alimentată de reducerea călătoriilor, a comerțului și a producției industriale. S-ar putea să se întâmple așa! Un factor de influență este pandemia Covid-19 acceptată ca atare în această săptămână de către Organizația Mondială a Sănătății. Un alt element ține de răspunsul întârziat și / sau necorespunzător pe care l-au dat autoritățile din majoritatea statelor, în Europa, Asia sau pe continentul american. Merită subliniat, totuși, că o parte din declinul piețelor bursiere vine în mod cert din faptul că indicii majori erau la niveluri record istorice; cel mai bun exemplu – indicele american Dow Jones Industrial Average era pe 12 februarie la cea mai ridicată valoare din toate timpurile, după o piață bull de 11 ani, cea mai lungă din istoria SUA, care a dus la creștere de peste 4 ori a valorii DJIA.

Declinul prețului la țiței pare să fie legat mai mult de geopolitică decât de economia reală – cel puțin deocamdată. Scăderea cea mai amplă a survenit informațiilor potrivit cărora Arabia Saudită și Rusia nu au reușit să agreeze o abordare comună privind nivelul prețurilor. Așa că unii au decis să dea o celorlalți – oficialii de la Riad au anunțat că vor suplimenta puternic producția, într-un moment în care se preconizează că cererea va continua să scadă. Cele două state joacă un joc de tipul “cine clipește primul”, cu costuri financiare și impact bugetar uriașe pentru fiecare dintre ele, dar cu speranța că, poate, vor provoca astfel un impact încă și mai puternic economiei și sectorului petrolier din SUA.

În România, ca și în alte țări, oamenii și companiile au aderat (în general) la apelurile repetate și acțiunile decide de autorități; mai întâi au fost închise școlile, în această săptămână, apoi multe dintre instituțiile publice și-au redus interacțiunea directă cu publicul. Multe companii au decis să urmeze aceeași abordare de „distanțare socială” pentru a-și proteja angajații și partenerii, pentru a contribui la oprirea răspândirii virusului în speranța că epidemia va avea un impact mai mic și, poate, o durată mai scurtă în țară.

Marți propuneam să echilibrăm precauția cu rațiunea, într-un un apel către o abordare responsabilă, vigilentă și curajoasă. Revenim astăzi cu ceva mai concret!

Energynomics vă propune noi instrumente

Asemenea circumstanțe ne reduc capacitatea de a ne întâlni cu partenerii, cu clienții, aproape orice perspectivă de interacțiune directă. Cu toate acestea, companiile și profesioniștii nu își pot permite ca afacerile să piardă teren în ceea ce privește expunerea expertizei, a produselor și serviciilor, chiar și în acest nou context, mai ales anticipând și pregătind perioada de după criză.

Astfel, echipa Energynomics a decis să vină cu câteva noutăți pentru a ajuta companiile energetice din România să mențină o comunicare puternică și la timpul potrivit – dar, totodată, sigur și eficient.

Suntem probabil mai cunoscuți drept cel mai prolific organizator de evenimente pentru industria energetică din România, cu un portofoliu de peste 20 de conferințe în fiecare an (Energy Breakfast Club, Campania pentru Eficiență Energetică, Spring Cocktail, Energy Strategy Summit, Energynomics Awards și altele).

Ținând cont de situația din prezent și înțelegând că este necesar să evităm cu maximă responsabilitate și precauție orice risc, am decis amânarea evenimentelor Energynomics din perioada imediat următoare. Vom reveni cu noile date de îndată ce ne vom asigura că putem lua toate măsurile de precauție necesare pentru sănătatea si confortul partenerilor noștri.

Echipa Energynomics rămâne în continuare activă în zona de online și print, fiind deschiși la orice sugestie și pregătind noi servicii și activități adaptate la nevoile partenerilor și companiilor care doresc să-și susțină planurile de business prin metode adaptate la contextul actual. Iată ce considerăm că este mai potrivit pentru această perioadă.

Revista Energynomics – care ajunge la majoritatea factorilor de decizie din companii și, de asemenea, din domeniul public (guvern, organisme de reglementare etc), trimestrial, în format bilingv, cu o grafică de înaltă calitate.

energynomics.ro – cu 2 Newslettere pe săptămână, citite de specialiștii din industrie, energynomics.ro este punctul unde se întâlnesc știri și analize, abordări strategice și prezentări de produse sau servicii, noi modele de afaceri și lideri relevanți.

Setul de Servicii pentru Dezvoltarea Afacerilor – între care Servicii de PR și Comunicare, Atelierele Energynomics, Grupurile de lucru Energynomics, Energynomics Video Online, Webinariile Energynomics.

Pentru mai multe informații, nu ezitați să ne scrieți la office @ energynomics.ro!

Autor: Gabriel Avăcăriței

Jurnalist experimentat atât în mass-media tradiționale, cât și în cele noi, Gabriel este redactorul șef al Energynomics din 2013. Excelentele sale abilități de comunicare, organizare a informației și editare sunt puse la treabă zi de zi, pentru a dezvolta proiectele platformei de comunicare Energynomics: site-ul, revista și evenimentele proprii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *