Acasă » Electricitate » Carmen Neagu vine la EnergoBit cu o strategie bazată pe creştere

Carmen Neagu vine la EnergoBit cu o strategie bazată pe creştere

8 aprilie 2016
Electricitate
energynomics

Din februarie, Carmen Neagu a preluat conducerea EnergoBit, grup de companii active în proiectarea, ingineria și managementul proiectelor energetice, din funcția de director executiv al Grupului. Fost membru în conducerea Transelectrica, în Consiliul de Administraţie şi Consiliul de Supraveghere, Carmen Neagu a explicat pentru energynomics.ro care îi sunt obiectivele şi noile provocări: să transforme EnergoBit într-una dintre cele mai importante companii din Europa Centrală și de Est, pe baza unei strategii de creștere.

Stimată doamnă Carmen Neagu, aveți o carieră de excepție în spate în unele dintre cele mai importante companii de energie naționale și internaționale. Cu ce provocări vine trecerea într-o companie precum EnergoBit şi la ce mișcări de strategie ne putem aștepta de acum încolo?

EnergoBit activează pe o piață dinamică, unde principala provocare este reprezentată de calitatea serviciilor și rapiditatea cu care acestea sunt oferite. Astfel, îmi doresc să consolidăm poziția pe care o are compania pe piață în segmentele de transport și distribuție a energiei electrice, dar consider că și aici mai avem loc de creștere. În același timp, segmentul industrial oferă oportunități importante, de care îmi doresc să profităm și să creștem numărul de astfel de clienți. O altă direcție de dezvoltare este cea a activității internaționale, unde EnergoBit a avut nenumărate proiecte, iar experiența și know-how-ul acumulate până acum ne oferă un important punct de diferențiere în comparație cu alți posibili competitori.

Pe scurt, strategia mea se bazează pe creștere: a rapidității cu care răspundem solicitărilor pe care le primim, a calității serviciilor și produselor și, implicit, a bazei de clienți.

Mai există și o serie de provocări legate de organizarea internă a companiei. Concret este vorba despre procesul de transformare și adaptare a acesteia la condițiile de piață, dar și de modalitatea în care reușim să răspundem noilor cerințe din partea unor clienți din ce în ce mai sofisticați. Astfel de situații sunt însă normale în orice companie care își dorește să se dezvolte valorizând la maxim o resursă deosebit de importantă de care dispune compania: capitalul uman.

Grupul EnergoBit este activ în mai multe arii de afaceri. Veți pune accent în egală măsură pe toate sau veţi aloca resursele grupului către segmentele de piață mai profitabile? Care sunt subsectoarele care aduc cele mai multe venituri grupului în acest moment?

Clienții EnergoBit sunt la fel de importanți și sunt tratați cu egală atenție indiferent de segmentul de piață din care provin. Este adevărat însă că există segmente de piață în care compania a activat de foarte mult timp, cu rezultate foarte bune, astfel că există o oarecare ușurință în abordarea sectorului de transport și distribuție a energiei electrice. Tocmai de aceea ne dorim să fim mai atenți la sectorul generării de energie, la segmentul industrial și la oportunitațile internaționale.

În prezent, cele mai multe venituri ale companiei sunt generate de activitatea de contractor pentru lucrări electrice și de generare, printre cele mai  importante proiecte finalizate în 2015 fiind o stație de cogenerare pe biogaz în județul Tulcea, un parc fotovoltaic în județul Iași, la Miroslava, un parc eolian în Tulcea, la Babadag. Următoarele activități cu valoare semnificativă în cifra de afaceri a grupului sunt reprezentate de producția de echipamente, ingineria electrică și serviciile energetice, în special de mentenanță.

Aveți planuri pentru dezvoltarea unor produse ori servicii noi sau este prioritară eficientizarea liniilor existente?

Ne dorim să aducem în permanență produse și servicii noi pe piață, tocmai pentru a ne diferenția mai bine de competitorii noștri. Facilitățile de producție ale companiei au un loc important în organizarea companiei, iar acest segment are, de asemenea, un mare potențial de dezvoltare. Lucrăm momentan la dezvoltarea unor noi produse pe care ne dorim să le lansăm pe piață în prima jumătate a anului. În ceea ce privește serviciile pe care le oferim, ne concentrăm în acest moment pe eficientizarea liniilor de business existente și atragerea de noi clienți.

Mai dispune România de suficient potențial de piață, în condiţiile în care marile investiții de profil lipsesc aproape complet?

Într-adevăr, încă nu ne putem baza la acest moment pe mari investiții în generarea de energie, însă există o creștere a investițiilor în segmentul de transport și distribuție, iar zona industrială prezintă potențial. Depinde de noi, de puterea noastră de convingere, să creștem veniturile generate de companiile industriale la nivelul la care să poată suplini lipsa unor investiții în noi unități de producere a energiei electrice. În acest sens, ne dorim să continuăm dezvoltarea unor parteneriate cu companii din domenii conexe, pentru a putea oferi soluții la cheie, cât mai adecvate noilor cerințe de eficiență și flexibilitate, în domeniul generării, dar și în domeniile tradiționale pentru activitatea EnergoBit, de transport și distribuție de energie electrică.

Ați menționat recent că unul dintre obiectivele mandatului dumneavoastră este orientarea către piețele externe. Ați identificat principalele piețe și produse ori servicii care pot fi oferite cu sucess?

Așa cum am mai spus, obiectivul meu personal este de a transforma EnergoBit, într-o primă etapă, într-una dintre cele mai importante companii din Europa Centrală și de Est. Astfel, în țările din jurul României am observat o tendință de dezvoltare a  investițiilor în segmentele de generare, transport și distribuție a energiei, prin urmare suntem foarte atenți la orice oportunitate apare.

De asemenea, luăm în calcul dezvoltarea unei prezențe constante în țări din Europa de Est, dar și Asia Centrală și Orientul Mijlociu și, în perspectivă, Africa de Nord. Continuăm să participăm la licitiații pe piețele unde am mai avut proiecte, precum Ungaria, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Moldova și Macedonia (FYROM), însă urmărim orice alte oportunități de dezvoltare în zonele geografice menționate.

Considerați că grupul EnergoBit poate urmări cu succes o listare pe bursa locală sau pe una dintre bursele europene majore? Există intenții pentru așa ceva sau grupul se poate finanța la fel de bine din surse proprii și bancare?

Decizia unei posibile listări la bursă aparține în totalitate acționarilor şi cu siguranță va ține cont atât de rezultatele companiei, cât și de tendințele pieței. În prezent, activitatea companiei este finanțată din resurse proprii și, în cazurile în care este nevoie, se apelează la finanțare bancară.

Care este proiectul finalizat cu succes care v-a dat cea mai mare satisfacție în ultimii ani?

Îmi amintesc cu plăcere de toate proiectele în care am fost implicată, indiferent de gradul de dificultate al acestora sau de rezultat, consider că din orice experiență se pot învăța lucruri importante. În general sunt un om care pune pasiune în orice proiect și îmi place să cred că toate proiectele în care m-am implicat s-au finalizat cu succes. Tot ce am realizat a constituit o experiență în plus din care am încercat să învăț cât mai mult și mai ales să pot spune cu fruntea sus că am pus şi eu o ”cărămidă” la ceva ce dăinuie.

.

––––––––––––-

Articolul integral poate fi citit în numărul din martie 2016 al energynomics.ro Magazine.

Dacă vrei să primești gratuit numărul următor (mai 2016), în format tipărit, scrie-ne la adresa office at energynomics.ro, pentru a te include în lista de distribuție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *