Industria auto germană se vede amenințată de limite mai stricte de CO2 planificate de Comisia Europeană, a declarat Volkmar Denner, șeful furnizorului german de piese auto Bosch, pentru Stuttgarter Nachrichten.
„Astfel de valori limită exigente înseamnă sfârșitul motorului clasic cu ardere internă, cu efectele corespunzătoare asupra ocupării forței de muncă în companiile în cauză”, a spus Denner în urma anunțurilor referitoare la concedierea a aproximativ 3.500 de angajați, în ultimele săptămâni. Având în vedere planurile Comisiei, compania ar trebui să ceară ajutor de stat pentru schimbările structurale în regiunile producătoare de automobile din Germania, a mai spus Denner.
Șeful Bosch a cerut să se țină seama de echilibrul de CO2 al întregului lanț de producție auto, deoarece aceasta ar da din nou o șansă motoarelor cu combustie optimizate, celulelor de combustibil și combustibililor sintetici, relatează Frankfurter Allgemeine, citat de CLEW.
Industria auto auto a Germaniei și-a propus să treacă de la motoarele cu combustie de înaltă performanță la mașinile electrice. Această mișcare, împreună cu digitalizarea mobilității, necesită, totuși, modificări în zona forței de muncă și proceselor de producție, cu implicații de anvergură pentru numeroși furnizori.