Acasă » Opinii » Ciolacu: Este nevoie de o viziune clară pe zona de stocare

Ciolacu: Este nevoie de o viziune clară pe zona de stocare

17 iulie 2024
Opinii
Bogdan Tudorache

România are „cel mai bun” mix de energie din Europa, dar este nevoie de o viziune „clară” de dezvoltare pe zona de stocare a energiei verzi, a declarat, marți, prim-ministrul Marcel Ciolacu, întrebat despre creşterile de prețuri la energie înregistrate în această perioadă cu zile caniculare. El a fost informat despre situația de criză de pe piața de echilibrare. Ciolacu a blamat, conform unor surse, lipsa stocării din strategia energetică națională.

„Vă spun cinstit, nu e suficient să fii ministru sau prim-ministru. (…) Când vezi că ai fonduri europene de miliarde de euro pentru zona de investiții în energie verde, îți strângi specialiştii şi faci nişte calcule ce putere instalată va fi, cât va produce România într-un an, în cât timp ajung la maturitate aceste proiecte. Am ajuns, pe energie verde, să fim printre fruntaşii producători din Europa, depăşim, cred, reactoarele de la Cernavodă. Păi, măi domn’ ministru, când ai declanşat aceste programe, prin PNRR, prin programe naționale, prin fondul de modernizare, mintea ta nu a putut gândi că-ți trebuie zonă de stocare şi că vei produce, când ai vânt şi soare, mai mult decât consumi?!”, a afirmat Ciolacu, potrivit Agerpres.

El a subliniat că România are „cel mai bun mix” de energie din Europa, dar nu are încă o viziune „clară” de dezvoltare.

 

 

 

 

 

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *