Un test al consumului de energie electrică a mașinilor electrice arată că acestea consumă cu 10-25% mai multă energie electrică decât arată computerele lor de bord, în mare parte din cauza pierderilor de la stațiile de încărcare, constată Clubul Auto German ADAC.
ADAC, cea mai mare asociație auto din Germania, a efectuat recent un test pe 80 de modele de mașini diferite – inclusiv pentru biogaz, motorină, vehicule standard și electrice – pentru a compara cantitatea de combustibil sau electricitate consumată cu sumele afișate de sistemele lor de bord, conform Clean Energy Wire. Studiul a constatat că doar o treime ar fi afișat valorile exacte sau aproape exacte ale indicatorilor de încărcare, iar majoritatea mașinilor neelectrice sunt de fapt mai eficiente decât valorile arătate.
Cele 15 vehicule electrice testate au arătat o variație semnificativă între consumul declarat de energie și cantitățile reale necesare pentru a conduce mașina. „Acesta este un lucru bun, deoarece în acest fel încărcarea indicată corespunde intervalului estimat”, au spus oficialii ADAC. Modelele Tesla au avut abateri deosebit de importante. Cea mai mare abatere a modelului Tesla Model 3 a fost de aproximativ 25%, în timp ce Tesla Model 3 Standard Range Plus a avut o abatere de aproximativ 18%. KIA e-Niro a avut cea mai mică abatere, cu aproximativ 10%. VW e-up! are o abatere de aproximativ 16%.
Diferențele se datorează în mare măsură electricității pierdute în procesul de încărcare, care nu poate fi utilizată și nu apare în sistemul de bord – însă este plătită.