Ministerul Energiei a numit șapte administratori provizorii în Consiliul de Administrație al transportatorului național de țiței Conpet, cu un mandat de patru luni sau mai puțin, dacă procedura de selecție potrivit OUG 109/2011 se încheie mai devreme. Liviu Ilași, actualul director general, al cărui mandat se încheie pe 6 decembrie, nu se mai regăsește între administratori.
De altfel, doar doi dintre membrii Consiliului de Administrație își păstrează pozițiile: Radu Bugică și Răzvan Ștefan Lefter. Acestora li se alătură: Constantin Văduva, Manuela-Petronela Stan-Olteanu, Constantin-Ciprian Iacob, Antonio-Adrian Spînu, Claudiu-Aurelian Popa.
Un studiu al Deloitte publicat în urmă cu două săptămâni, pe site-ul BVB, arăta că performanța financiară a Conpet în intervalul 2014-2016 „este foarte bună, existând progrese evidente înregistrate în ultimii 3 ani”. Analiza constată, totodată, că există un potențial de îmbunătățire semnificativ, „rezultat din optimizarea configurației Sistemului National de Transport, care are un grad de utilizare scăzut comparativ cu cantitatea de țiței/alte produse transportate”. Raportul se referă și la faptul că „în premieră națională, în anul 2016, în cadrul societăților cu un capital majoritar de stat a fost implementat un sistem de management al energiei, conform cu SR EN ISO 50001:2011”, ceea ce permite companiei să-și controleze costurile și să se conformeze legislației și regulamentelor de mediu.
În perioada 2007-2016, rata de creștere anuală medie a cifrei de afaceri a CONPET a fost de 4%, arată Deloitte, în vreme ce în același interval, rata de creștere anuală medie a cheltuielilor de exploatare a fost de 2%. Analiștii subliniază că începând cu anul 2014 s-au înregistrat scăderi ale acestor cheltuieli în fiecare an, „o consecință a conștientizării necesității de a reduce cheltuielile de exploatare și de a eficientiza procesul operațional”.
Marja profitului net a ajuns la 19% în anul 2016, iar rata de creștere anuală medie a profitului brut în perioada 2007- 2016 a fost de 14%. Creșterea marjelor de profit în perioada 2013-2016 se datorează scăderii cheltuielilor de exploatare și a numărului de angajați, concluzionează analiza Deloitte.