Cu o istorie de peste 130 de ani, ABB se adresează companiilor de utilități, industriei, companiilor de transport și infrastructură oferind produse, sisteme, software și servicii.
”Istoria noastră începe în sec. XIX, cu partea de electrificare și acționări electrice. Am prins a 2-a revoluție industrială, am contribuit la a 3-a revoluție industrială, iar acum avem roboți, infrastructură pentru mașini electrice, digitalizare și platforma ABB Ability, care dezvoltă soluții pentru cea de-a 4-a revoluție. Suntem o companie cu o cifră de afaceri de peste 28 miliarde de euro în 2019, cu peste 100.000 de angajați în peste 100 de țări și avem patru business-uri principale: Electrificare, Automatizare Industrială, Acționări Electrice, Robotică și Automatizări”, a prezentat Constantin Ichimoaei, Executive Manager, ABB România, în cadrul conferinței „Digitalizare și Eficiență energetică în industrie – Iași”, organizat de Energynomics.
Tendințele viitorului includ urbanizarea, digitalizarea, integrarea energiilor alternative și integrarea noilor consumatori. ”Vehiculele electrice vor reprezenta peste 55% din totalul pieței până în 2040. Piața mobilității electrice crește într-un ritm record. Motivul pentru care clienții privați aleg vehiculele electrice ține de grija față de mediu, față de familiile noastre. Scăderea prețului bateriilor și reglementarea mai strictă privind emisiile încurajează orientarea către vehiculele electrice”, a mai spus el.
Vehiculele sunt mai mari, necesită puteri mai mari și au autonomii mai mari – de peste 400km. În același timp, duratele de încărcare devin tot mai mici – se lucrează deja pentru încărcarea în 10-20 minute.
Întrucât rețeaua nu permite folosirea puterii de joasă tensiune, devine tot mai importantă folosirea stocării și a unor stații multiple.
În cazul autobuzelor electrice, încărcarea poate avea loc la depou, peste noapte, la 25-150kW, într-un interval de 6-8 ore.
”O cerință primită de la unul din clienți a fost să oferim o soluție completă, de la punctul de conectare la cel de încărcare, inclusiv o clădire prefabricată. Soluția completă înseamnă încărcătoarele, toate echipamentele, construcția depoului, inclusiv partea de digitalizare și de operare. Cazul de referință este Hamburg Hochbahn, primul depozit de autobuze complet electric din Germania, și a presupus legarea la medie tensiune, cu transformatoare ABB și dulapuri de joasă tensiune. S-au montat 44 de cabinete de 150 kW pentru încărcarea autobuzelor, gestionată prin platforma ABB Ability. Cele 44 de încărcătoare deservesc 110 linii de autobuz, care transportă 213 milioane de pasageri anual”, a mai spus el, prezentând soluțiile companiei.
El a menționat, de asemenea, și soluțiile de încărcare „pe traseu”. Încărcarea pe timpul operării zilnice, la opriri programate sau în cazul opririi pentru odihnă, oferă o soluție ideală pentru a asigura transportul public cu emisii zero în timpul zilei, fără a avea un impact asupra funcționării normale a vehiculului pe traseu. Timpul de încărcare este de obicei între 3 și 6 minute și necesită un dispozitiv de conectare automatizat și încărcare de mare putere.