Compania Continental intenționează să introducă un concept nou în industria auto printr-un proiect european, care vizează dezvoltarea unor displayuri cu tehnologie laser, capabile să recunoască semnele faciale și vitale ale șoferului, oferind în același timp un consum de energie redus cu cel puțin 50%, a declarat Petru Demian, Head of SCT EU Project Management la Continental Automotive România.
„Introducem un concept nou în domeniul automotive, o industrie mai rezervată, deoarece produsele trebuie să fie durabile. Vom ajunge la un plus de simplitate la mașinii, însă cu o complexitate ascunsă,” a spus Demian, cu ocazia conferinței „Digitalizare și eficiență energetică – Timișoara”, organizate de Energynomics.
Displayurile vor integra camere video și senzori de monitorizare a sănătății, iar scopul final este centralizarea tuturor acestor funcționalități într-o unitate de control unice. De asemenea, Continental intenționează să introducă un sistem de frânare complet electronic, optimizat energetic. Proiectul se va desfășura până în 2028 și va include colaborări cu universități din România, parte dintr-o inițiativă de pregătire a viitoarei generații de profesioniști pentru cerințele industriei auto. Continental colaborează, de asemenea, cu 11 parteneri indirecți.
DESCARCĂ PREZENTAREA LUI PETRU DEMIAN
„Practic, mașina devine un fel de calculator. Consumul de energie va scădea cu peste 50%. Aceasta este o tendință care se resimte puternic pe piață. Vrem să colaborăm cu diverse facultăți, iar prin acest proiect dorim să le atribuim diverse sarcini pentru a crește capacitățile învățământului în câțiva ani, astfel încât să reușească să ofere industriei ceea ce are nevoie,” a mai spus Demian.
Conferința „Digitalizare și eficiență energetică – Timișoara” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor săi: ABB, BCR, CRC, Datacor, Elektra Renewable Support, MET Energy Romania, Nofar Energy, Polytrade Global, Volt, WALDEVAR Energy.