Oprirea producției și scăderea vânzărilor din industria auto îi afectează grav pe cei mai mari producători din Germania, într-un moment crucial al tranziției, scrie Florian Gehm, în Die Welt. Se preconizează că vânzările de autoturisme vor scădea cu cel puțin 20 la sută la nivel global în acest an, iar planurile de salvare pentru producătorii și furnizorii afectați vor costa guvernul german miliarde de euro, într-un moment în care industria trece de la producția de vehicule tradiționale la noile tehnologii și concepte mobile, conform CLEW.
„Este posibil ca unele companii să aibă în vedere fuziuni și achiziții”, spune Gehm, susținând că vor fi necesare venituri suplimentare pentru a pregăti viitoarele sisteme de propulsie, pentru a evita amenzile UE pentru încălcarea limitelor de emisie a flotei. În același timp, producătorii auto germani va trebui, de asemenea, să aibă rezerve de miliarde de euro pentru procesele și amenzile viitoare, în contextul scandalului de fraudă a emisiilor diesel. „Industria nu va avea timp să-și vindece rănile odată ce criza se va termina”, scrie Gehm, adăugând că Volkswagen, Daimler, BMW și alți producători ar putea fi printre cei care vor solicita cele mai mari ajutoare.
Producătorii auto și din alte industrii importante din Germania au oprit liniile de producție și fabricile din toată țara, în încercarea de a proteja lucrătorii și publicul larg de o răspândire mai rapidă a coronavirusului. Criza afectează companiile într-un moment în care trecerea la mașinile electrice necesită deja remanierea majoră a cerințelor de capital și forță de muncă. Datorită importanței sectorului pentru întreaga economie a țării, susținerea tranziției industriei auto la mobilitatea durabilă a devenit o prioritate pentru guvernul german.