Acasă » Electricitate » Delgaz Grid: Circa 400 de cazuri de consum fraudulos identificate în primele trei luni

Delgaz Grid: Circa 400 de cazuri de consum fraudulos identificate în primele trei luni

22 aprilie 2024
Electricitate
energynomics

Compania Delgaz Grid a identificat circa 400 de cazuri de potențial consum fraudulos în primul trimestru  al anului 2024. Prejudiciul este estimat la peste 2,7 milioane de lei, susține compania.

Anul trecut au fost înregistrate cu aproape 40% mai multe cazuri de consum fraudulos față de anul 2022. Improvizațiile cu scop de a sustrage energie pot afecta atât siguranța consumatorilor și a bunurilor acestora, cât și calitatea serviciului de distribuție, susțin oficialii Delgaz Grid.

 

”Inspecția energetică, structură specializată din cadrul Delgaz Grid, a identificat în primul trimestru din acest an un număr de 395 de cazuri de consum fraudulos, 201 dintre acestea fiind la gaze naturale, iar 194 la rețeaua de energie electrică. Cantitatea de energie sustrasă în cele 395 de cazuri descoperite anul acesta se ridică la circa 5,9 milioane kWh, cu o valoare de peste 2,7 milioane de lei.

”Anul trecut, în rețeaua Delgaz Grid au fost înregistrate 1.509 de cazuri de consum fraudulos, în creștere față de anii precedenți, 906 dintre acestea fiind la gaze naturale, iar 603 la energie electrică. Cantitatea de energie sustrasă se ridică la circa 24 de milioane de kWh, cu o valoare de peste 11,7 milioane de lei”, se arată în comunicatul companiei.

 

Consumul fraudulos reprezintă furt și se pedepsește conform prevederilor Codului Penal. De aceea, pentru identificarea persoanelor vinovate și recuperarea prejudiciului, au fost întocmite și transmise plângeri penale către instituțiile abilitate.

 

Performanțele rețelelor de distribuție sunt afectate de improvizațiile și instalațiile clandestine, de cantitatea de energie necontorizată. La fel și protecțiile și automatizările ce sunt proiectate și reglate ținând cont de un consum cunoscut, declarat. În cazul fraudelor, consumul nu este cunoscut și atunci nici rețelele nu funcționează la parametri normali, având de suferit și consumatorii onești ce își plătesc cu regularitate facturile.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *