Acasă » Interes general » Dobre: PNRR prevede 30.000 de staţii de încărcare maşini electrice, până în 2026

Dobre: PNRR prevede 30.000 de staţii de încărcare maşini electrice, până în 2026

13 octombrie 2023
Interes general
energynomics

România trebuie să instaleze, până în 2026, conform unui jalon din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), 30.000 de staţii de încărcare pentru maşinile electrice, iar baza de la care a plecat PNRR a fost de 2.000 de astfel de staţii, a declarat, vineri, Robert Dobre, director în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

„În momentul în care a apărut PNRR-ul, ne-am bucurat foarte tare pentru că vorbeam, cel puţin pe transport, de 7,62 miliarde de euro, o sumă consistentă dedicată acestui sector, dar la care în spate veneau, şi prima dată n-au fost aşa mediatizate, veneau şi aceste reforme, ţinte şi jaloane. Noi avem în PNRR un jalon care se numeşte 64, acela de a ajunge la 30.000 de staţii electrice până în 2026. Base line-ul de la care a plecat PNRR este de 2.000 de staţii şi întrebarea vine: putem până în 2026 să atingem această ţintă? Şi este ţintă, de ea depinde finanţarea. Cererile de plată pentru PNRR depind de îndeplinirea ţintelor şi jaloanelor. Şi la Ministerul Transporturilor nevoia pe care noi trebuie să o îndeplinim este undeva de 2.800 de staţii electrice”, a spus Robert Dobre, citat de Agerpres.

El a subliniat că numai pe Autostrada A7 trebuie instalate 150 de puncte de încărcare şi că, pe lângă faptul că trebuie să instaleze 2.800 de staţii, MTI gestionează şi asigurarea finanţării.

„Numai pe autostrada A7, între Ploieşti şi Paşcani, vorbim de peste 150 de puncte de încărcare, vreo 50 şi ceva de staţii electrice pe ambele sensuri”, a precizat directorul MTI.

Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor caută şi a identificat scheme de finanţare pentru operatori privaţi, „chiar dacă vorbim la un moment dat şi de o schemă de ajutor de stat”.

„S-a făcut, am făcut deja, am finanţat construcţia şi amplasarea de staţii electrice pe drumuri naţionale şi pe autostrăzi prin aşa-numitul mecanism Connecting Europe Facility, care continuă şi care merge în zona de green şi digital foarte mult ca şi finanţare, dar ne uităm cu foarte mare interes şi către Fondul de modernizare,” a explicat Dobre, care este responsabilul cu implementarea PNRR la MTI.

El a adăugat că această „intervenţie” nu poate fi făcută doar de Ministerul Transporturilor, ci şi de Ministerul Energiei, Ministerul Mediului şi toate UAT-urile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *