E.ON a anunțat, marți, un profit operațional trimestrial mai bun decât cel așteptat, susținut de segmentul de retail, care va constitui unul dintre pilonii principali ai grupului energetic după o transformare care implică divizarea rivalului Innogy.
Profitul înainte de dobânzi și impozitare (EBIT), ajustat pe primul trimestru, a crescut cu 24%, la 1,3 miliarde de euro (1,6 miliarde dolari), depășind prognoza medie de 1,2 miliarde de euro, realizată de Reuters.
„Primul trimestru a dus la continuarea performanței pozitive de anul trecut. Operațiunile sunt puternice. Am obținut o creștere semnificativă prin adăugarea a peste 50.000 de clienți în Germania „, a declarat Marc Spieker, CFO al grupului. E.ON a declarat că segmentul de retail din Germania a contribuit la majorarea profitului din primul trimestru cu 23%, până la 392 milioane de euro, depășind prognoza medie de 377 milioane euro pentru întreaga divizie retail, potrivit Reuters.
Conform planurilor de divizare a Innogy, care este deținută în majoritate de RWE, E.ON va primi activitățile energetice și rețelele de distribuție a energiei, ceea ce va însemna sfârșitul activității de generare de energie electrică.
La rândul său, E.ON va transfera segmentele Innogy și propriile sale divizii din domeniul energiei regenerabile către RWE, împreună cu un pachet de 16,67%, care va transforma RWE în cel mai mare acționar al grupului.