În luna august, Germania a depășit un milion de autoturisme cu propulsie electrică. Acest lucru este demonstrat de ultimele cifre înregistrate la Autoritatea Federală pentru Transporturi Automobile din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt). Cu toate acestea, mașinile electrice sunt încă în mod minoritar pe drumuri: de la 1 ianuarie, în țară erau înregistrate peste 48 de milioane de autoturisme, dintre care aproximativ două treimi erau pe benzină și aproximativ 30% vehicule diesel.
Și în România statisticile arată o creştere semnificativă de la an la an a numărului de autovehicule electrice vândute, ceea ce indică o orientare clară către unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport, la fel cum se întâmplă în lumea întreagă. Numai în luna iulie a.c. au fost înmatriculate peste 330 de autoturisme electrice noi în țara noastră, iar cifrele la nivel național arată că sunt în circulație aproximativ 7.500 de vehicule electrice.
Un sondaj reprezentativ realizat de E.ON și Kantar Emnid în Germania și alte douăsprezece țări europene arată că majoritatea europenilor cred totuși în revoluția electromobilității. Potrivit sondajului, aproximativ 70% dintre europeni sunt convinși că sistemele de propulsie alternative vor domina motoarele cu ardere până în 2030. Germanii sunt încă ceva mai sceptici decât majoritatea vecinilor europeni: șase din zece cred că vehiculele electrice vor domina drumurile.
„Când vine vorba despre mobilitate, tot mai mulți oameni susțin energia electrică, prietenoasă cu mediul. E.ON contribuie la dezvoltarea mobilității electrice pe drumurile din toată Europa, prin soluții inteligente pentru clienți și rețele de înaltă performanță. Pentru că obiectivul nostru este clar: deplasarea cu o mașină electrică trebuie să devină ușoară și accesibilă pentru toată lumea, indife-rent dacă este acasă, la serviciu sau în orice alt context”, spune Patrick Lammers, Chief Operating Officer al E.ON SE.
Europenii sunt în mare parte de acord cu privire la motivele pentru care încă se pronunță împotriva achiziționării unei mașini electrice. Pe primul loc este prețul, urmat de numărul de stații de încărcare. În Germania, situația este diferită: aici, în principal, tipurile de baterii descurajează potențialii clienți să cumpere o mașină electrică. Pe de altă parte, prețul este doar al treilea factor în ordinea importanței de care se ține cont la alegerea unui vehicul.
În ceea ce privește diferitele sisteme de acționare, aproximativ o treime dintre europeni consideră că vehiculele 100% electrice vor domina șoselele în 2030. În schimb, 27% văd mașinile hibride în frunte. Cu toate acestea, comparând câteva țări, există un dezacord: în timp ce mai mult de jumătate dintre francezi și români cred în mașinile 100% electrice, doar aproximativ un sfert dintre germani le împărtășesc opinia. Locuitorii din Republica Cehă, Danemarca, Polonia și Italia, este foarte probabil să susțină tehnologiile hibride.
În timp ce numărul de mașini electrice care rulează pe șosele este în creștere, și interesul pentru cumpărarea uneia crește, de asemenea. 45% dintre germanii care intenționează să cumpere o mașină preferă una hibridă, electrică sau alimentată cu hidrogen. Disponibilitatea de a cumpăra o mașină electrică s-a triplat în Germania începând cu anul 2019. Cu toate acestea, interesul pentru mașinile electrice este cel mai mare în Italia. Aici, 66% ar dori să conducă următoarea mașină cu alimentare electrică.