Ministrul Energiei, Victor Grigorescu, a anunțat că vor avea loc ședințe comune zilnice între conducerea RADET și ELCEN până va trece perioada rece. Scopul acestor ședințe este de a asigura livrarea și distribuția agentului termic în București în condiții cât mai bune, și de a rezolva împreună avariile apărute.
În 4 ianuarie, la unitatea CET București Vest a survenit o defecțiune la unul dintre cazanele de apă fierbinte (CAF), avarie care a îngreunat semnificativ alimentarea cu căldură pentru cartierele Militari și Drumul Taberei. Avaria de la CAF nr. 6 și neîndeplinirea condițiilor de mediu pentru alte cinci CAF-uri fac ca din cele șapte CAF-uri ale CET București Vest să funcționeze doar unul.
La finalul anului 2014 a fost aprobat studiul de fezabilitate, realizat în regie internă de ELCEN, pentru retehnologizarea a două CAF-uri, din care unul la CET Vest; investiția nu a fost realizată în timp util și au fost deconectate de la 1 ianuarie 2016, deși putea fi cerut un termen prelungire a funcționării cât timp retehnologizarea era realizată.
„Situația a fost generată de avarii, avarii și probleme tehnice atât la nivelul RADET, cât și la nivelul ELCEN. Din analiza noastră, aceste avarii sunt generate de starea precară a sistemului care, din nefericire, nu este o situație nouă, este o situație istorică. În acest moment ambele avarii sunt reparate în totalitate și se revine în parametri de funcționare. Încălzirea va fi graduală, astfel încât să existe confortul termic în toate apartamentele. Au existat și probleme de comunicare. Am hotărât împreună ca de mâine dimineată (miercuri – n.r.) să existe o ședință comună a celor două companii, zilnică, pentru a analiza modul cum s-a derulat furnizarea de agent termic și cum a lucrat sistemul, de fapt, în ziua anterioară, și măsurile luate pentru funcționarea bună a sistemului”, a spus ministrul Energiei, citat de Agerpres.
În data de 4 ianuarie, la CET Bucureşti Vest s-a oprit din funcţionare CAF-ul nr. 6 (cazan de apă fierbinte). Agregatul are o capacitate nominală de 100 Gcal/h. La data evenimentului, agregatul producea circa 20 Gcal/h dintr-un total de 205 Gcal/h produs la nivel de CET Bucureşti Vest, adică mai puţin de 10% din producţia centralei, destinată cartierelor Crângaşi, Militari şi Drumul Taberei.
Cu o zi înainte, pe 3 ianuarie, RADET ceruse ELCEN o temperatură de 100 grade Celsius, însă a primit doar 93-96 grade Celsius. Debitul solicitat a fost de 4.200 t/h, iar cel livrat a fost de doar 3.400 t/h. Cantitatea necesară RADET era de 28 metri coloană de apă, ELCEN asigurând doar 22 m coloană de apă, notează profit.ro. La avaria ELCEN de la CET București Vest se mai adaugă și problemele întâmpinate de RADET la distribuție pe 31 decembrie 2015 și 2 ianuarie 2016.
ELCEN a reacționat prin mărirea producţiei de energie termică la CET Grozăveşti cu circa 60 Gcal/h, preluând astfel zonele arondate CET Bucureşti Vest. ELCEN a mai comunicat RADET că are disponibilităţi de producţie a energiei termice de 50 Gcal/h în CET Progresu, respectiv 100 Gcal/h în CET Bucureşti Sud. În plus, ELCEN a anunțat că mai pune la dispoziţia RADET încă 140 Gcal/h, ca urmare a comenzii de pornire a blocului nr. 5 de la CET Bucureşti Sud.
Pingback: Conflictul ELCEN-RADET crește transparența în termoficare