Europa va trebui să-și crească drastic consumul de energie electrică dacă va dori să aibă șanse de a atinge obiectivele ONU de diminuare a efectelor asupra schimbărilor climatice convenite la Paris în 2015, afirmă Eurelectric, într-un raport citat de Euractiv.
Odată cu producerea în masă a mașinilor electrice, sectorul transporturilor se va afla în prim-planul acestei „decarbonizări”, au declarat participanții la un eveniment de lansare la Bruxelles.
Secretarul general al Eurelectric, Kristian Ruby, susține că 56% din energia electrică a Europei – partea derivată din surse regenerabile sau nucleare – este deja fără emisii de carbon, iar emisiile medii de CO2 ale unei mașini electrice sunt în jur de 50 g pe kilometru, cu mult sub obiectivul UE pentru 2021, care prevede o medie de 95 g.
La o conferință de presă, el a cerut limite mai stricte pentru emisii și ținte pentru vânzările autoturismelor cu emisii zero. Deasemenea, ar fi esențial să se creeze o infrastructură de taxare, a adăugat el.
Utilizarea pe scală largă a vehiculelor electrice ar putea deveni un avantaj pentru sectorul electricității, determinând o creștere considerabilă a consumului global.
CEO-ul companiei Vattenfall din Suedia, Magnus Hall, a declarat că transportul în țara sa ar consuma aproximativ 12-15TWh de energie electrică pe an, dacă ar fi complet electrificat. „Aceasta ar însemna o creștere de 10% a consumului total suedez”, a spus el. „Bineînțeles, asta ar putea lua ceva timp”, a recunoscut el.
Într-un interviu, Hall a declarat că a este convins că electrificarea sistemului energetic european va fi condusă de creșterea cererii de vehicule electrice.