Electromagnetica se așteaptă să vândă în acest an de două ori mai mult becuri cu tehnologie LED decât anul trecut. Pe fondul creșterii exporturilor către Italia și Ungaria, veniturile obținute din comercializarea becurilor cu LED ar putea atinge 6 milioane de euro în acest an.
Potrivit unui răspuns comunicat agenției de presă Mediafax, compania a afirmat că „planurile de dezvoltare în acest sector (al sistemelor şi corpuri de iluminat cu LED – n.r.) au vizat o dublare a cifrei de afaceri. (…) Realizările din 2013 indică o evoluţie a vânzărilor conform aşteptărilor, care va conduce la îndeplinirea targetului anual de 6 milioane de euro.”
În ultimii doi ani vânzările pe acest segment s-au dublat din an în an. În 2011 Electromagnetica a vândut becuri cu LED de 1,5 milioane de euro. Această valoare a crescut de două ori în 2012. Din 2012 compania a început să exporte astfel de sisteme de iluminat pe piața italiană, cu livrări ce s-au ridicat la 100.000 de euro.
„Electromagnetica a început anul trecut exportul de LED-uri în Italia, către un lanţ privat de benzinării, printr-un agent. O altă piaţă pe care cautăm să ne extindem este Ungaria.”, a mai menţionat Directorul General al Electromagnetica București.
În structura de cost de producție a becurilor LED, între 20% și 60% din costurile de producție îl reprezintă importarea din China a elementelor LED. În plus Electromagnetica a mai investit 1,6 milioane de euro pentru instalarea și utilarea spațiilor de producție.
Conform declarațiilor companiei, Electromagnetica acoperă 85-90% din vânzările de LED-uri calculate după cifra de afaceri a producătorilor români, compania neavând date referitoare la importurile pe acest segment.
Cele 8 milioane de gospodării din România reprezintă un potențial serios, dar acest segment este surclasat de potențial de achiziție din partea sectorului industrial. În conformitatea cu datele puse la dispoziție de către companie, „sectorul rezidenţial reprezintă numai o mică parte din piaţa de iluminat.
Ponderea cea mai mare a consumului de energie electrică pentru iluminat o reprezintă iluminatul comercial, industrial, stradal, de birouri şi din instituţiile publice. (…) În ansamblu, apreciem că în următorii 5-10 ani vor trebui înlocuite la nivel naţional circa 100 de milioane de unităţi.”
Compania nu caută extinderea doar pe segmentul dedicat sistemelor de iluminat. Producția și furnizarea de energie electrică este un domeniu de activitate în care Electromagnetica are planuri mari. În principiu, prin achiziția de noi unități de tip microhidrocentrală, firma bucureșteană intenționează să-și mărească de patru ori capacitatea instalată de producție, până la 20 MW. Microhidrocentralele scoase la licitație de Hidroelectrica sunt o opțiune în acest moment pentru Electromagnetica.