Emisiile din sectorul transporturilor din Germania au rămas practic neschimbate începând cu 1990, deoarece câștigurile de eficiență în tehnologia motoarelor au fost în mare parte ajunse din urmă de o tendință către mașinile mai grele și mari consumatoare de combustibil.
Guvernul german intenționează să stimuleze achiziția a milioane de mașini electrice în următorul deceniu, pentru a îmbunătăți contribuția sectorului la obiectivele naționale privind climatul și sprijină achiziționarea de mașini electronice cu o primă și o schemă de instalare a unui milion de puncte publice de încărcare până în 2030, conform Clean Energy Wire.
Cu toate acestea, boom-ul SUV-urilor continuă neabătut în Germania, depășind un milion de vehicule nou înmatriculate într-un singur an, pentru prima dată în 2019, scrie Philipp Vetter pentru Welt Online. Centrul de Cercetări Auto (CAR) al Universității din Duisburg-Essen estimează că 1,09 milioane de SUV-uri noi vor fi înregistrate în țară până la sfârșitul anului, ceea ce înseamnă că acest tip de vehicul greu, ineficient și cu o amprentă de carbon relativ ridicată va atinge o pondere de aproximativ o treime din toate mașinile noi înmatriculate în Germania.