Acasă » Electricitate » Distribuţie » Enel ar putea renunţa total la vânzarea activelor din România

Enel ar putea renunţa total la vânzarea activelor din România

20 februarie 2015
Distribuţie
Bogdan Tudorache

###author###

Enel ar putea renunţa total la vânzarea activelor din România, au declarat surse din piaţă pentru energynomics.ro. “Din câte am înţeles, Enel şi-ar fi acoperit necesarul de finanţare de pe pieţele externe şi nu ar mai avea nevoie să-şi vândă activele din România”, ne-a declarat sursa citată. De altfel, în cursul zilei de miercuri, biroul de presă al Grupului Enel a menţionat că procesul de vânzare al activelor Enel România a fost suspendat temporar, precizează Agerpres.

„Enel confirmă faptul că procesul de vânzare al activelor din România a fost suspendat temporar. Vânzarea activelor Enel România era parte dintr-un program mai amplu de tranzacții ce urmăreau încasarea a până la patru miliarde de euro, până la sfârșitul anului 2014, pentru reducerea datoriei nete consolidate. Ca urmare a finalizării cu succes a mai multor inițiative în timpul anului 2014, această țintă a fost atinsă. Consiliul Director al Grupului va decide, prin urmare, asupra oricăror planuri de continuare a acestui program în contextul noii strategii a grupului, iar mai multe detalii vor fi date în luna martie”, afirmă reprezentanții companiei.

În luna iulie a anului trecut, Enel a anunțat că boardul său a convenit asupra unui plan de a vinde activele sale de producere a energiei în Slovacia și de distribuție și vânzări din România. Vânzarea activelor Enel de producție din Slovacia și a celor de distribuție și vânzări din România sunt parte a unui program mai larg de vânzări de active în valoare de șase miliarde de euro, început în 2013, care vizează reducerea datoriilor Enel.

În cazul activelor din România, este vorba despre companii care gestionează o rețea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%), care vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *