Enel, alături de specialiști din domeniu în integrarea în rețea – Nuvve și Insero, împreună cu producătorii internaționali de automobile Nissan, Mitsubishi și PSA Groupe -, s-au unit pentru a pune bazele unui parteneriat în cadrul unui proiect ce va permite vehiculelor electrice la nivel mondial să sprijine un sistem energetic al viitorului bazat pe surse regenerabile de energie, potrivit unui comunicat remis energynomics.ro.
”Cu obiectivul de a înlocui combustibilii fosili cu energia regenerabilă, sistemul energetic al viitorului va experimenta mai multe provocări în asigurarea capacității necesare a rețelei și echilibrarea rețelei de energie electrică. Proiectul Parker va demonstra modul în care vehiculul electric poate juca un rol-cheie în rezolvarea acestei provocări globale”, precizează reprezentanții companiilor.
Partenerii proiectului sunt în prim-plan în eforturile de dezvoltare a integrării în rețea, iar producătorii de automobile Nissan, Mitsubishi și PSA Groupe au implementat deja tehnologia cunoscută sub numele vehicle-to-grid (V2G) în diverse modele de autoturisme. ”Prin tehnologia V2G, vehiculele pot fi utilizate ca resurse energetice și, prin urmare, pot sprijini în mod activ rețeaua de energie electrică”, potrivit Parker.
”Pentru o implementare la nivel mondial a vehiculelor integrate în rețea necesită un teren comun, astfel încât mii de vehicule electrice de toate mărcile și indiferent de localizarea acestora să poată furniza energie electrică în rețea în funcție de nevoile rețelei locale”, au afirmat partenerii proiectului.
„Este importantă o definiție comună a ceea ce înseamnă vehiculul integrat în rețea, deoarece asigură faptul că mașinile, sub toate mărcile contemporane produse în serie, au capacitățile tehnice necesare pentru a sprijini în mod optim rețeaua,” explică Peter Bach Andersen, cercetător al Center for Electric Power and Energy, DTU Electrical Engineering și Project Manager al proiectului Parker.
Pentru a ajunge la această definiție comună, proiectul va face primii pași către dezvoltarea unui certificat Grid Integrated Vehicle (GIV), pe care producătorii de automobile îl pot aplica pentru a arăta capacitatea vehiculelor de a sprijini rețeaua, spun reprezentanții companiilor.
„Este foarte interesant să vedem cum diferiți parteneri își unesc forțele, inclusiv companii de utilități și producătorii de automobile, alături de DTU și Nuvve în Danemarca, unde am desfășurat cercetarea cu privire la V2G în ultimii 5 ani”, spune profesorul Willett Kempton, CTO Nuvve și inventatorul conceptului Grid Integrated Vehicle.
Nissan este cunoscut pentru inovație și calitate, în special în ceea ce privește vehiculele electrice, și intenționează să fie un lider în dezvoltarea vehicle-to-grid, spune Nicolas Joubaud, Section Manager V2G and Stationary Storage, Nissan. „Suntem mândri să participăm la proiectul Parker, care ne va oferi o mai bună înțelegere a integrării vehiculelor electrice în rețea, pe scară mai largă. Nissan consideră că integrarea în rețea va revoluționa piața de energie prin transformarea unui vehicul electric într-un activ energetic”.
Enel face pași importanți în dezvoltarea rețelelor inteligente, cu scopul de a integra în mod eficient energiile regenerabile în rețelele de distribuție, precum și de a crea un rol activ pentru client pe piața energiei. ”V2G este una dintre cele mai promițătoare tehnologii prin care aceste provocări pot fi abordate și, din acest motiv și prin participarea la proiectul Parker, am dezvoltat Frederiksberg Pilot în Danemarca, primul hub comercial V2G din Europa”, spune Livio Gallo, Head of Global Infrastructure and Networks, Enel.
Proiectul Parker va fi prelua și transmite date către Frederiksberg Pilot, pe măsură ce proiectul va efectua teste pe șapte vehicule electrice și șase stații de reîncărcare, care fac parte din proiect.