Grupul Enel promite investiții de 4,7 miliarde de euro în digitalizarea portofoliului de active, operațiunilor și proceselor Enel și în sporirea conectivității, iar obiectivul este o creștere cumulată a contribuției la EBITDA cu 1,6 miliarde de euro în perioada 2017 – 2019. Enel va pune accent pe consolidarea operațiunilor legate de clienți, pentru a proteja și dezvolta cel mai important activ al Enel, portofoliul de peste 60 de milioane de utilizatori finali – obiectiv care va avea o contribuție EBITDA de 3 miliarde de euro în 2019.
„Operațiunile noastre au depășit țintele stabilite, așa că suntem acum în măsură să trecem la nivelul următor al strategiei noastre, cu un an mai devreme. Enel este o organizație mai concentrată, mai eficientă și mai profitabilă, deoarece modelul de afaceri durabil pe care l-am construit are rezultate”, spune Francesco Starace, CEO al Enel, a declarat:
De la prezentarea de anul trecut a planului, Grupul a obținut rezultate înainte de termen pe fiecare dintre pilonii cheie:
Eficiență operațională – reducerea costurilor în numerar cu 10%, în termeni nominali, începând cu 2014.
Creșterea industrială – pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivul de creștere a EBITDA în 2016. A fost atinsă deja 90% din creșterea EBITDA prevăzută pentru întreg anul 2017.
Managementul activ al portofoliului – cesiuni în valoare de 4 miliarde de euro finalizate în mai puțin de 2 ani, înainte de ținta programată de a atinge o reciclare de capital în valoare de 6 miliarde de euro până în 2019.
Remunerarea acționarilor – rămânem angajați să oferim dividende atractive și în creștere. Rata de distribuire a dividendelor a crescut la 60%, de la 40%, iar dividendul pe acțiune a crescut cu circa 30% față de 2014.
Obținerea unor rezultate superioare celor prevăzute în planul strategic a permis Grupului să mențină și chiar să îmbunătățească ușor estimările pentru EBITDA curent în 2016, în pofida unui mediu extern mai dificil decât cel preconizat în planul precedent.