Enel s-a alăturat „Valuable 500”, o mișcare globală care solicită participarea a 500 de companii private cu scopul de a promova valoarea pe care persoanele cu dizabilități din întreaga lume o pot genera din punct de vedere social, economic și de business. Grupul, care a integrat deja dizabilitatea pe ordinea de zi a Consiliului de Administrație, și-a asumat un angajament public pentru acțiuni privind integrarea persoanelor cu dizabilități.
„Integrarea dizabilității pe agenda Consiliului de Administrație, alături de acțiunile de afaceri, este o condiție prealabilă fundamentală pentru companiile care doresc să fie cu adevărat incluzive. Acesta este unul dintre principiile cheie ale ‘Valuable 500’ și este în întregime în linie cu politica globală a Enel privind diversitatea și incluziunea. Pe baza nediscriminării, a oportunităților egale, a demnității, a diversității de toate tipurile, precum și a echilibrului dintre viața profesională și cea personală, politica globală de diversitate și incluziune a Enel a fost lansată în 2015 și de atunci a fost pusă în aplicare prin acțiuni specifice, inclusiv pentru persoanele cu handicap, care vizează valorizarea diversității în întreaga organizație. Privind în viitor, ne angajăm să susținem în continuare integrarea aspectelor legate de dizabilități și de diversitatea în activitatea Consiliului nostru de Administrație, cu scopul de a maximiza valoarea socială și economică care poate fi generată prin această atenție sporită”, a spus Maria Patrizia Grieco, președintele Enel.
„Dizabilitatea este unul dintre domeniile prioritare în abordarea de către Enel a diversității, împreună cu orientarea sexuală, vârsta, naționalitatea și promovarea unei culturi a incluziunii. Participăm la inițiativa ambițioasă ‘Valuable 500’, cu scopul de a elibera potențialul enorm care poate fi generat de includerea a 1,3 miliarde de persoane cu dizabilități care trăiesc pe glob, în conformitate cu opinia Enel că sustenabilitatea este egală cu valoarea. De fapt, așa cum a fost demonstrat de ‘Valuable 500’, prin deschiderea către persoanele cu dizabilități, o companie poate beneficia, printre altele, de un nivel mai mare de inovație, de o bază sporită de clienți și o productivitate mai mare. Spre acest obiectiv, ne consolidăm acțiunile noastre pentru a aborda obstacolele cu care se confruntă persoanele cu dizabilități, precum și pentru a integra perspectivele lor în abordarea noastră generală de afaceri”, a comentat Francesco Starace, CEO al Enel.
Enel este o companie profund angajată să promoveze drepturile omului, nediscriminarea, egalitatea de șanse și diversitatea, oriunde își desfășoară activitatea. Altfel spus, promovarea diversității și incluziunii este esențială pentru strategia companiei axată pe inovație și sustenabilitate.
Grupul lucrează pentru a înlocui granițele și obstacolele cu noi oportunități, folosind un mix unic de talente pe care toată lumea le pune la muncă. Unul dintre obiectivele Enel este de a pune energia la dispoziția tuturor, dezvoltând potențialul celor mai prețioase active ale Grupului, oamenii cu care lucrează. În fiecare țară în care personalul cu dizabilități este prezent, a fost creat un centru de acțiune care se ocupă de nevoile lor specifice, lansând inițiative care vizează îmbunătățirea autonomiei și promovarea incluziunii. Prezența unui astfel de punct focal pentru personalul cu dizabilități reprezintă o țintă specifică a Planului de Sustenabilitate al Enel. Mai mult, Grupul se angajează să îmbunătățească și să extindă acțiunile privind accesibilitatea digitală, autonomia, mobilitatea, dezvoltarea și angajabilitatea persoanelor cu dizabilități.
În ceea ce privește inițiativele specifice, Enel evaluează extinderea până în 2022 a aplicației Pedius pentru persoanele surde din toate țările în care își desfășoară activitatea. În 2018, Enel a fost prima companie de utilități cu profil energetic care a introdus Pedius pentru angajații și clienții din Italia și, în 2019, pentru clienții din Peru și, prin intermediul filialei sale Endesa, în Spania. Aplicația își propune să faciliteze comunicarea folosind recunoașterea și sinteza care transformă un mesaj text într-unul audio cu ajutorul unei voci artificiale și, de asemenea, vocea într-un mesaj text. Aplicația permite, de asemenea, personalului surd al Enel să contacteze asistența IT și să participe la întâlnirile Skype prin generarea de subtitrări.
În plus față de Pedius, Enel a lansat și alte inițiative care vizează incluziunea clienților săi cu dizabilități, inclusiv prin intermediul facturilor în Braille, precum și a site-urilor web și a documentelor accesibile, care permit crearea de valoare pentru toți actorii interesați prin îmbunătățirea experienței de utilizare.