Acasă » Legal » Regulations » Enel vrea să instaleze 30.000 de contoare inteligente până la sfârșitul anului

Enel vrea să instaleze 30.000 de contoare inteligente până la sfârșitul anului

22 august 2013
Electricitate
energynomics

Până la sfârșitul anului, Enel intenționează să monteze 30.000 de contoare inteligente în România, cele mai multe în București. Directorul programului de rețele inteligente din cadrul Enel Emil Constantinescu a prezentat planul de implementare al proiectului de smart-metering. Acestea ar urma să înceapă să fie introduse pe scară largă din 2015, pentru a fi încheiat în 2022.

„Enel oferă infrastructura pe care fiecare furnizor își instalează propriul soft”, a declarat Emil Constantinescu. Introducerea contoarelor inteligente nu va reprezenta un efort financiar suplimentar, a mai declarat Constantinescu. Costurile vor fi comparabile cu cele înregistrate în prezent cu repararea și înlocuirea contoarelor existente.

Smart UKSub titulatura „O nouă provocare: World Wide Grid”, Emil Constantinescu a prezentat în cadrul atelierului „Energia pentru generația de mâine”, experiența grupului Enel pe plan global și intențiile grupului italian în România, în ceea ce privește modernizarea activității de distribuție de electricitate.

Reprezentantul Enel a amintit faptul că, în țările unde rețelele inteligente sunt deja o prezență solidă, ponderea consumatorilor care decid să își modifice contractul de furnizare a electricității este cu mult mai mare decât în România; de exemplu, în Italia, circa 30% dintre clienți operează anual schimbări în contracte, pentru a beneficia de ofertă sau promoții într-o manieră asemănătoare cu cea existentă pe piața de telecomunicații sau în sectorul bancar.

Ce este contorizarea inteligentă?

Reglementatorul pietei de energie (ANRE) a lansat în luna iulie în dezbatere un proiect prin care 80% din consumatori ar putea avea contoare inteligente până în anul 2020. Propunerea ANRE este ca, în 2014, să fie implementate proiecte pilot și să fie evaluate aspectele specifice din rețelele de distribuție, în vederea stabilirii condițiilor finale de instalare a sistemelor de măsurare inteligentă de către fiecare operator de distribuție, vizând eventualele lucrări de rețea, campania de informare a clienților și activitățile logistice.

Contoarele inteligente sunt acele contoare care pe lângă citirea de la distanță a consumului de energie permit și colectarea automată, stocarea şi raportarea detaliată a datelor privind consumurile de energie (energie electrică, termică), sau de agent primar (gaze naturale, apă). În acest mod se elimină necesitatea citirii şi verificării clasice a indexului de consum. Sistemul furnizează date exacte cu privire la consumul orar sau chiar urmărirea consumului în timp real. În plus, contoarele inteligente facilitează realizarea la distanţă a mai multor operaţiuni, cum ar fi conectarea/deconectarea receptoarelor, vizualizarea în avans a tarifelor şi a sistemului de facturare.

În luna martie a acestui an, directorul executiv al Enel România Luca D’Agnese anunța că are în plan instalarea unui milion de contoare inteligente la clienții săi până în 2017.

Viitorul va aduce o segmentare a pieței de consum de electricitate după modelul din telecom și sistemul bancar

„Viitorul va aduce o segmentare a pieței de consum”, a declarat Emil Constantinescu, care anticipează că în următorul deceniu consumatorii vor fi tot mai atenți la calitatea serviciilor. Ei vor avea la dispoziție numeroase instrumente pentru a monitoriza consumul și calitatea furnizării de electricitate (tensiune, frecvența și durata întreruperilor etc), printr-o simplă accesare a unei pagini web sau prin intermediul unor aplicații pe telefonul mobil.

La rândul lor, companiile vor avea la dispoziție mult mai multe informații pe baza cărora să poată lua decizii de investiție și să poată răspunde mai rapid incidentelor de rețea. În plus, companiile vor putea să analizeze obișnuințele de consum ale clienților, pentru a putea veni cu oferte personalizate.

Enel este al doilea distribuitor de electricitate din România, cu 2,7 milioane de clienți, adică aproximativ 30% din piață. În 2005, Enel a cumpărat filialele de distribuție și furnizare a energiei din regiunile Muntenia Sud, Banat și Dobrogea. În Italia și Spania, Enel este lider de piață, administrând crca 45 de milioane de puncte de conectare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *