Enel X, în calitate de partener oficial de încărcare inteligentă a Cupei Mondiale FIM Enel MotoE, a lansat JuiceRoll Race Edition, noua infrastructură de încărcare special concepută și dezvoltată pentru MotoE, care va fi utilizată începând cu prima cursă a celui de-al treilea sezon al competiției.
JuiceRoll Race Edition este o infrastructură inovatoare de reîncărcare pentru curse, cu stocare internă și două unități interconectabile, și anume o unitate semi-mobilă (SMU) și o unitate mobilă (MU); acest dispozitiv poate încărca o motocicletă electrică în aproximativ 40 de minute.
„Suntem mândri să lansăm o nouă infrastructură inteligentă pentru Cupa Mondială FIM Enel MotoE, subliniind angajamentul nostru de a dezvolta tehnologii inovatoare pentru eMotorsports. Acest dispozitiv de ultimă generație necesită mai puțină energie din rețea datorită sistemului de stocare încorporat, asigurând în același timp mai multă energie pentru cursă printr-o unitate de încărcare mobilă ce poate încărca motocicletele și la linia de start. Vedem eMotorsports ca pe un laborator pentru tehnologii inteligente de încărcare, iar scopul este de a aduce inovația de pe pistă în viața de zi cu zi. Dezvoltăm soluții pentru a face sporturile cu motor mai sustenabile, menținând același nivel de performanță și competitivitate”, a spus Francesco Venturini, CEO al Enel X.
SMU, situat în zona de încărcare a ePaddock, este o unitate semi-mobilă cu o ieșire de 50 kW DC, o intrare de curent alternativ din rețea de până la 22 kW și un sistem de stocare încorporat de 51 kWh. Energie suplimentară poate fi asigurată prin șaizeci de panouri solare bifaciale 3Sun, pentru o capacitate totală instalată de 21 kWp , montată în zona de încărcare. Datorită acestui sistem complet, care cuprinde stocare alături de instalații fotovoltaice, puterea solicitată din rețea în timpul încărcării este limitată la 4-5 kW în condiții normale de funcționare. MU este un încărcător DC de 10 kW mobil, alimentat de SMU și echipat cu un sistem de stocare încorporat de 6 kWh, care permite unității să încarce motocicletele în timp ce se află pe pistă și la linie de pornire. Mai exact, MU permite o încărcare în șapte minute la linia de start, permițând motocicletelor să parcurgă o distanță mai mare decât în sezoanele anterioare.
În timpul sesiunii de încărcare în ePaddock, JuiceRoll Race Edition poate furniza motocicletelor până la 1 MW prin 20 de încărcătoare, solicitând doar 100 kW de la panourile solare și din rețea, în condiții normale de funcționare, datorită sistemului de stocare încorporat. Dacă este necesar, bateriile permit încărcătoarelor să funcționeze fără conectarea la rețea, deoarece pot să compenseze orice scădere de tensiune sau întrerupere din rețea și să încarce motocicletele în siguranță.