Acasă » Regenerabile » Europa trebuie să încurajeze producția de panouri solare, inclusiv prin ajutoare de stat

Europa trebuie să încurajeze producția de panouri solare, inclusiv prin ajutoare de stat

25 iulie 2024
Agrovoltaic
Bogdan Tudorache

Tot mai multe țări europene investesc în producerea de energie din surse fotovoltaice, ceea ce creează necesitatea ca UE să investească în propriile capacități de producere a panourilor solare, inclusiv prin ajutoare de stat și prin crearea unei bănci dedicate finanțării unor astfel de fabrici, a declarat Walburga Hemetsberger, CEO al SolarPower Europe.

„Trebuie să menținem ritmul și să investim mai mult. Nu este ușor, mai ales că prețul panourilor solare este foarte scăzut inclusiv din cauza competiției intense din China. Trebuie să găsim modalități de a sprijini această industrie din nou, inclusiv prin ajutoare de stat. Trebuie să găsim și un nou instrument, Solar Manufacturing Bank, care să poată atenua diferențele de costuri dintre panourile solare europene și cele chinezești, primele fiind acum sunt duble în termeni de preț”, a afirmat ea.

În prezent, sunt peste 20 de state care instalează peste 1 GW pe an, iar Germania, Spania, Olanda și Italia conduc, dar Polonia și România investesc și ele mult în solar. Potrivit lui Hemetsberger, industria fotovoltaică europeană va trebui să poată concura din nou la nivel mondial, dar pentru a ajunge acolo avem nevoie de investiții și de instituții care să gestioneze riscurile acestora.

„Pe de o parte, ne bucurăm că în China sunt produse atât de multe panouri solare, pentru că astfel prețul acestora a scăzut, dar trebuie să începem să producem și în Europa, iar ținta de producție este de 30 GW de panouri solare produse în Europa. Europa țintește să producă 40% din panourile solare pe care le instalează”, a mai spus ea.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *