Acasă » Petrol și Gaze » Exporturile Gazprom către România au crescut cu 4% în S1

Exporturile Gazprom către România au crescut cu 4% în S1

16 august 2018
Import-Export
Bogdan Tudorache

Exporturile de gaze naturale ale Gazprom către România au crescut cu 4% în prima jumătate a anului 2018, față de aceeași perioadă a anului 2017, la 0,719 miliarde de metri cubi de gaze (mmc), iar către Republica Moldova – cu 14%, până la 1.540 mmc.

Cel mai mare avans l-au avut exporturile către Olanda, care au înregistrat o creștere de 67%, în timp ce Letonia a marcat cea mai mare scădere, de 90,5%.

Exporturile către Europa și Turcia au depășit 100 de miliarde de metri cubi pentru prima dată în primul semetru (S1), a declarat compania. Acesta a exportat 100,6 mmc de gaze către Europa și Turcia între ianuarie și iunie, cu 6,5% mai mult decât în primul semestru al lui 2017, și reprezentând aproximativ 40% din producția totală de 253 miliarde de metri cubi a perioadei analizate, ultima fiind în creștere, la rându-I, cu 8,7% față de perioada similară anterioară, potrivit S&P Global.

Exporturile către Europa de Vest, unde cererea depășește obligațiile contractuale în timpul lunilor reci de iarnă, au crescut cu 6,4%, la 81,6 mmc, în perioada respectivă.

Cel mai mare consumator al Gazprom, Germania, a sporit importurile cu 12,5%, la 29,596 miliarde de metri cubi în prima jumătate a anului, în timp ce Austria și Olanda au înregistrat creșteri mai accentuate, de 54%, respectiv 67%.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *